۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۶۹۴
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

جریان مقاومت لبیک به نهضت فاطمی، علوی و حسینی است

جریان مقاومت لبیک به نهضت فاطمی، علوی و حسینی است
آیت الله اراکی گفت: بزرگداشت حضرت فاطمه(س) برای تبیین درد جامعه اسلامی کنونی است که معلوم بشود چرا جامعه اسلامی ما به این وضعیت سراسر انحطاط دچار شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه به مناسبت مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله محسن مجتهد شبستری که جمعه شب در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به شخصیت این عالم گفت: این مجلس باشکوه برای بزرگداشت عالمی جلیل القدر، فقیهی خدمتگزار، مجاهدی نستوه و شخصیت بزرگی است که در طول مدت عمرشان جان خود را در خدمت مردم، دین خدا و مذهب اهل البیت صرف نمود و یک لحظه از جهاد در راه خدا و نشر حقایق دین و جهاد در راه اسلام و راهنمایی مردم از پای ننشست.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مرحوم مجتهد شبستری از مصادیق عالمان مجاهدی بود که در روایت رسول اکرم از آنان به عنوان امناء الرسل تعبیر شده است، اظهار داشت: در جای دیگر از این علماء به اصول الاسلام تعبیر شده است و در جایی دیگر از اینچنین عالمان به سنگربانانی تعبیر شده است که در جبهه ای که شیاطین و دشمنان خدا از آن جبهه برای ربودن زندگی و دین مردم نفوذ می کنند در آن جبهه سنگربانی و نگهبانی کرده و از هجوم دشمنان مردم به هویت و جان مردم جلوگیری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه جامعه را سعادتمند می کند، هویت سالم آن جامعه است، جامعه ای که هویت سالم دارد و اراده او برخواسته از یک هویت سالم و در مسیر خدا است چنین جامعه ای در امان از گزندهاست، اذعان کرد: شیاطین و دشمنان بشریت برای آنکه به جامعه ای آسیب بزنند و جامعه را از هستی تهی کنند به نقاطی ضربه می زنند که سلامت و اقتدار مردم با آن نقاط تامین می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر در برهه ای از زمان دشمنان علما را مورد تخریب قرار می دهند و با ایجاد فضای منفی سعی دارند بین مردم و روحانیت فاصله بیندازند، به این دلیل است که با ایجاد این فاصله ربودن هستی مردم آسان می شود، جامعه بدون صیانت جامعه ای می شود که مرز و دروازه ای برای جلوگیری از آن وجود ندارد و دشمن به راحتی می تواند هستی آن جامعه را از بین ببرد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه عالمان دینی حافظان هویت مردم می باشند، اظهار داشت: پاسداران هویت حقیقی جامعه اسلامی عالمان و فقیهان دین هستند. جامعه اسلامی را با آنچه به نفع جامعه است آشنا می کند و به جامعه هشدار و جامعه را هوشیار، توانمد و آسیب ناپذیر می کنند.

وی با اشاره به نعمت عالمان بصیر و عامل اذعان داشت: اگر عالمان و این پاسداران هویت جامعه حضور نداشته باشند، در چنین صورتی سایر نعمت های الهی برای جامعه سودی نخواهد داشت. سایر نعمت های الهی در سایه بی هویتی در نتیجه آسیب پذیری چنین جامعه ای در کام آن جامعه تلخ خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اذعان کرد: دغدغه مندی و تلاش این عالم در راه حل مشکلات مردم و دفاع از دین و دفاع از ارزش های دینی را احساس می کردیم و هرجا دین مورد تهاجم قرار می گرفت، یکی از کسانی که پیشتاز از دفاع از ارزش ها بود این عالم مجاهد خستگی ناپذیر بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید رابطه بین جامعه و عالمان دینی را تقویت کنیم، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف دشمنان ایجاد فاصله بین جامعه و فقهای بصیر و روحانیت خدمتگزار است و برای رسیدن به این هدف از راه های مختلفی استفاده می کنند، مردم باید هوشیار و بصیر باشند.

وی با اشاره به اینکه عالم خوب نتیجه اش مردم و جامعه خوب است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی پس از نبی مکرم اسلام مورد تهاجم سنگینی قرار گرفت که آثارش تا به امروز باقی است، تهاجم بعد از نبی اکرم تهاجم به هستی و هویت اسلام بود، وظیفه ائمه حراست از هویت اسلام بود.

آیت الله اراکی افزود: جهاد بزرگ صدیقه کبری (س) جهاد در برابر هویت ربایی از جامعه اسلامی بود، خطبه های صدیقه کبری گویای این موضع گیری قوی و محکم و این جهاد بزرگ فاطمی بود که سرانجام هم جانشان را در راه این جهاد در راه خدا داد.

وی با اشاره به حوادث یمن و ظلم زورگویانی چون آل سعود، اظهار داشت: بزرگداشت حضرت فاطمه برای تبیین درد جامعه اسلامی کنونی است که معلوم بشود چرا جامعه اسلامی ما به این وضعیت سراسر انحطاط دچار شده است، صدیقه کبری وضعیت امروز را در خطبه بیتی پیش بینی کرده بودند که جامعه بدون امام جامعه بدون هویت خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ابرزا کرد: جریان مقاومت یک نوع پاسخ به نهضت فاطمی، علوی و حسینی است. جریان ایستادگی در برابر هویت ربایی جامعه اسلامی و در برابر به ذلت کشاندن جامعه اسلامی است. نهضت فاطمی نهضت احیاء هویت اسلامی، حفاظت از امت محمدی و دفاع از جامعه اسلامی است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
در مذاکرات پیش رو موضع ایران خوب است
0
0