۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۹۵۵۳۴
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله مجتهدشبستری عالمی مجتهد، با بصیرت و حامی ولایت بود

آیت الله مجتهدشبستری عالمی مجتهد، با بصیرت و حامی ولایت بود
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله مجتهدشبستری عالمی مجتهد، با بصیرت، حاضر در صحنه و همواره در خط ولایت و انقلاب حرکت می کرد.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: درگذشت این عالم مجاهد نستوه را به ساحت بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و مردم خطه آذربایجان و ایران اسلامی به ویژه خاندان مکرم ایشان، به ویژه حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد شبستری تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله شبستری از شخصیت های بزرگ روحانیت در نیم قرن اخیر بوده، خاطرنشان کرد: این عالم تأثیر ملی و بین المللی در انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل و پشتیبانی از خط ولایت، مقاومت و ایستادگی در برابر فتنه گران و دعوت همگان به انسجام و وحدت و هم افزایی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله مجتهد شبستری در مقاطع گوناگون عضو و رییس هیات امنای مجمع جهانی اهل بیت و نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بود.

آیت الله کعبی ابراز داشت: آیت الله مجتهد شبستری از شخصیت های بزرگ جامعه روحانیت مبارز تهران بود که بعد از مرحوم آیت الله مهدوی کنی، ایشان در کنار آیت الله موحدی کرمانی مدیریت آن را برعهده داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مجتهد شبستری از بزرگان و علمای تهران محسوب می شد، گفت: این عالم بزرگ در مجلس خبرگان، اجلاسیه علما و هم اندیشی در مسائل راهبردی علمای بلاد و هم اندیشی انقلاب اسلامی و همچنین مجمع تشخیص مصلحت و دوره های متمادی در مجلس شورای اسلامی نقش فعال، ارزنده و مؤثری را ایفا کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این عالم از هوشمندی و بصیرت ویژه ای برخوردار بود تصریح کرد: مرحوم آیت الله مجتهد شبستری عالم مجتهد حاضر در صحنه و در خط ولایت بود که به ملامت ملامت گران توجهی نداشت و ایشان همواره در خط ولایت و انقلاب حرکت کرده و همچنین ایشان در جلسات بزرگان و علما نیز نقش تاثیر گذاری داشته است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ارتحال آیت الله مجتهد شبستری ضایعه جبران ناپذیری بوده که بنده از این اتفاق متأسف و متأثر شدم، گفت: امیدوارم علمای بلاد آذربایجان و کشور، آقازداگان ایشان به ویژه حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری در مسیر این عالم مجاهد انقلابی و فقیه ولایی حرکت کنند و راه ایشان را ادامه دهند تا اینکه نسل روحانیون ولایی، انقلابی و حاضر در صحنه در گام دوم انقلاب اسلامی تقویت شود.

حسین عجمی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
روحش شاد باد.
2
0
زمان زاده - امیرمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
رحمت الهی بر روان این عالم بزرگوار باشد. خدمات زیادی به جامعه اسلامی خصوصا در تبریز داشتند. تسلیت
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
رحمت الله علیه. در زمانی که مدافعان ولایت مورد هجمه‌ها و تخریب‌های شدید و ناجوانمردانه قرار می‌گرفتند، این مرد ایستاد و مردانه دفاع کرد.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
خداوند رحمت کند یار انقلاب و امام و رهبری را. روحشان شاد باد
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
انالله وانا الیه راجعون . واقعا مصداق بارز امام جمعه انقلابی و جهادی بودند در آذربایجان . فتنه سال ۸۸ یکی از عوامل مهم در رسوا کردن فتنه گران بودند روحشان شاد قرین رحمت واسعه الهی و همنشین سفره اولیا
1
0