۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۹۵۷۱۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبرداد؛

رشد ۳۴ درصدی ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

رشد ۳۴ درصدی ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
اصفهان ـ حجت الاسلام بهرامی با اشاره به نقش طلاب خواهر در تعالی علمی و فرهنگی جامعه، گفت: ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف و رسالت‌های حوزه علمیه خواهران، گفت: طلاب و مبلغین خواهر نقش مؤثری در ترویج فرهنگ غنی اسلامی داشته و در جامعه می‌توانند نقش آفرینی بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه افزود: بانوان طلبه ظرفیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و تربیتی داشته و استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات جمعه و بهبود شرایط فرهنگی اجتماعی کشور ضروری است و در همین راستا نهادهای مختلفی نظیر آموزش و پرورش، دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی از طلاب خواهر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تربیت بانوان متخصص و توانمند در راستای تحقق رسالت‌ها و مأموریت‌های حوزه علمیه از وظایف و دستاوردهای حوزه علمیه خواهران است، اظهار کرد: ترویج و تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی در سطوح مختلف و تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع فرهنگی، علمی و پژوهشی، نظریه پردازی، رسیدن به مرتبه اجتهاد در علوم اسلامی و انسانی، راهنمایی و مشاوره در زمینه‌های خانوادگی، تربیتی، اجتماعی و راهبری مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی از اهدافی است که حوزه علمیه خواهران دنبال می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از استقبال بانوان اصفهانی برای ثبت نام در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 1399 مجموع ثبت نامی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان 1359 نفر بوده است که در سال 1400 به 2024 نفر افزایش یافته و این میزان نسبت به سه سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به رشد 46 درصدی حوزه خواهران استان اصفهان در مقطع سطح دو، تصریح کرد: در سال گذشته 836 نفر در سطح دو ثبت نام شدند که این میزان در سال 1400 به 1219 نفر رسیده و در مقطع سطح سه رشد یک درصدی را شاهد بوده‌ایم و از تعداد 372 نفر در سال گذشته به 376 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در مقطع سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان اصفهان شاهد رشد 44 درصدی بوده است، در سال گذشته 55 طلبه در این مقطع پذیرفته شدند که این تعداد امسال به 79 نفر افزایش پیدا کرده و همچنین رشد بازپذیری در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان 264 درصد بوده است و از 96 در سال گذشته به 350 نفر در سال جاری رسیده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون با احتساب بازپذیری شدگان 1089 نفر در سطح دو به صورت قطعی پذیرفته شده‌اند و 231 نفر در سطح سه و 15 نفر هم در سطح چهار از پذیرفته شدگان نهایی هستند، مجمع ثبت نامی در سال گذشته 995 نفر بوده که امسال تا کنون به 1335 نفر رسیده و در مجموع همه مقاطع تحصیلی شاهد رشد 34 درصدی ثبت نام در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات