۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۹۵۷۵۸
آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد؛

نقش رسانه ها در «جهاد تبیین» / نیازمند تشکیل جبهه رسانه ای هستیم

نقش رسانه ها در «جهاد تبیین» / نیازمند تشکیل جبهه رسانه ای هستیم
البرز - نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه در جهاد تبیین، رسانه حرف اول را می زند، گفت: امروز نیازمند تشکیل یک جبهه رسانه ای هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا با اشاره به وظایف و مسؤولیت رسانه ها در گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین، نقش رسانه ها در مقطع حساس کنونی را بسیار مهم تلقی کرد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان صادر شده است، گلایه رهبر معظم انقلاب از ضعف عملکرد رسانه ها در زمینه جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: نکته ای که باید دانست این است که عامل این صدور، رسانه نبوده و باید گفت رسانه در این عرصه ضعیف عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه امروز نیازمند تشکیل یک جبهه رسانه ای هستیم، تصریح کرد: امروز باید خبرگزاری جهان اسلام داشته باشیم و باید بدانیم تا زمانی که یک جبهه رسانه ای تشکیل ندهیم کارها به خوبی پیش نمی رود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مرحله اول با هجمه فرهنگی به مصاف با ما می آید و سپس به سراغ گزینه های سیاسی و نظامی می رود، عنوان کرد: در این عرصه باید دانست که رسانه  ها از جایگاه ویژه ای در مقابله با دشمن برخوردارند؛ امروز نیازمند هم افزایی رسانه ها هستیم و این در حالی است که متأسفانه هنوز به این نقطه نرسیده ایم و برخی رسانه ها در برخی نقاط نه تنها هم افزایی ندارند، بلکه دچار سایش نیز هستند.

آیت الله حسینی همدانی نسبت به مسأله نفوذ در رده ها مختلف نظام و کشور هشدار داد و گفت: امروز دشمن بر روی مسأله نفوذ سرمایه گذاری کرده است تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری جبهه تبلیغی و رسانه ای در حوزه ابراز کرد: باید از کودکی فرزندان خود را با معارف دین آشنا کنیم؛ متأسفانه علی رغم اینکه دین ما از محتوای بسیار غنی ای برخوردار است، اما به خوبی از آن استفاده نمی کنیم و از کودکی، فرزندان خود را با معارف دین آشنا نمی کنیم و این روند باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در البرز فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه رسانه ها در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند، تأکید کرد: امروز دشمنان همه مسائل انقلاب را مورد تحریف قرار می دهند و در این میان رسانه ها باید به میدان آمده و توطئه های آنها را خنثی کنند.

وی در ادامه به تبیین راهکارهایی برای انتقاد سازنده از سوی رسانه ها پرداخت و با اشاره به تفاوت انتقاد سازنده با عیب جویی، افزود: البته این نکته را باید در نظر داشت که اگر نقد و تبیینی صورت می گیرد باید از باب نصح و خیرخواهی باشد، زیرا اگر نقد شوندگان بدانند منتقدان از این باب دست به نقد آنها می زنند، انتقادات را خواهند پذیرفت و در برابر آن موضع نخواهند گرفت.

آیت الله حسینی همدانی در پایان خطاب به مسؤولان خبرگزاری رسا گفت: شما در رسانه خودتان باید اخبار استانی را تقویت کرده و توسعه دهید؛ امروز در اقصی نقاط کشور نمایندگان ولی فقیه و مدیران حوزه بسیاری داریم که هر کدام کارهای فرهنگی موثری انجام می دهند و باید این اقدامات مورد پوشش رسانه ای قرار گیرد./پ210/

ارسال نظرات