۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۹۵۷۷۹

آغاز مبارزه مسلحانه علیه ائتلاف سعودی در استان المهره یمن

آغاز مبارزه مسلحانه علیه ائتلاف سعودی در استان المهره یمن
کمیته تحصن علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در استان المهره یمن، از آغاز مبارزه مسلحانه علیه متجاوزان سعودی و اماراتی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کمیته تحصن در استان المهره واقع در شرق یمن در اعتراض به اشغالگری ائتلاف سعودی و اماراتی طی بیانیه‌ای برای ورود به مرحله مبارزه مسلحانه در مقابل اشغالگری سعودی و خارجی اعلام آمادگی کرد و از آغاز این مرحله خبر داد.

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، این کمیته به ریاست «علی الحریزی» طی بیانیه‌ای پس از نشست در شهر «غیضه» اعلام کرد که اشغالگران سعودی-اماراتی از طریق تخریب سیستماتیک اقتصاد و ایجاد اخلال در تمام نهاد‌های دولتی و دستکاری در ساختار آن، به جنگ خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهند. این در بیانیه‌ای که در نشست خود در شهر غیضه به ریاست شیخ علی الحریزی منتشر شد، بیان شد.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت خروج فوری و بدون تاخیر کلیه نیرو‌های خارجی از یمن به طور کلی و استان المهره به طور خاص تاکید شد.

طی این نشست، علی الحریزی تصریح کرد: «مردم المهره امروز بیش از گذشته از نقشه‌های نیرو‌های اشغالگر آگاه شده‌اند و تسلیم نمی‌شوند، زانو نمی‌زنند و به وطن و استان خود وفادار می‌مانند و برای فداکاری و ایثار آماده‌اند».

وی افزود که همه یمنی‌ها باید صفوف خود را برای اخراج اشغالگر سعودی و اماراتی از یمن که با هر وسلیه و ترفندی به شکنجه مردم یمن ادامه می‌دهند، متحد کنند.

این اظهارات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های یمنی داشت. آن‌چه که موضع‌گیری این‌بار کمیته مذکور را از مواضع پیشینش متمایز می‌کند این است که کمیته تحصن، بر آغاز مبارزه مسلحانه در داخل و خارج از المهره علیه اشغالگر تا زمان اخراج آن تاکید کرد.

کمیته تحصن مسالمت آمیز المهره، جنبشی مردمی است که اغلب دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به حضور نیرو‌های سعودی در این استان می‌زد و در می‌سال ۲۰۱۸ یعنی پس از گذشت پنج ماه از ورود نیرو‌های وابسته به عربستان سعودی و نهاد‌های نظامی و امنیتی آن به این استان تشکیل شد.

المحبشی: آمریکا به دنبال ورود به جنگ یمن است

از سوی دیگر عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: شکست ائتلاف سعودی در ساحل غربی و آزادسازی الحدیده بر دولت آمریکا تاثیر گذار است.

وی افزود: آمریکا احساس می‌کند که همه برگه‌های خود را در منطقه به ویژه برگه‌های مربوط به جنگ یمن را از دست داده است.

المحبشی ادامه داد: آمریکا به دنبال ورود به جنگ یمن است و این پس از آن رخ می‌دهد که عوامل آن در اجرای اهداف مورد نظر واشنگتن شکست خوردند.

وی از تحریم‌های آمریکا علیه مقامات دولت نجات ملی یمن به عنوان گواه تنگایی نام برد که دولت آمریکا در یمن بدان گرفتار شده است./۹۸۸/

منبع: المسیره

ارسال نظرات