۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۹۵۸۳۷
حجت الاسلام مرادی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

جزئیات فعالیت طلاب جهادی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

جزئیات فعالیت طلاب جهادی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان
حجت الاسلام مرادی گفت: وقتی با طلاب جهادی وارد یک روستا شدیم اهالی از دیدن روحانیون و طلاب خوشحال شدند چرا که از ابتدای همه گیری کرونا هیچ روحانی وارد این مناطق نشده بود.

حجت الاسلام حسن مرادی مدیر فاز دوم مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در خصوص اعزام طلاب جهادی این مدرسه به مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: برخی از روستاهای شهرستان فین در استان هرمزگان در اثر زلزله یکشنبه به طور کامل تخریب شده و تعدادی دیگر نیز غیر قابل سکونت هستند.

طلاب جهادی، مایه دلگرمی مردم زلزله زده هرمزگان

وی ادامه داد: روز سه شنبه به همراه 20 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی با سفر به استان هرمزگان در مناطق زلزله زده حضور یافتیم و مورد استقبال مردم قرار گرفتیم؛ برخی زیرساخت های منطقه مانند خطوط انتقال برق تخریب شدند که توسط اداره برق تیرهای جایگزین قرار داده شد و مشکل برق حل شد.

مدیر فاز دوم مدرسه علمیه امام خمینی گفت: این گروه با آوار برداری از خانه قرآن شهرستان فین و چند مسجد، تخریب دیوارهای درحال ریزش منازل مسکونی و کمک به انتقال مصالح ساختمانی جهت بازسازی منازل، برپایی چادرهای اسکان موقت، کمک به گروه های آماری جهت توزیع عادلانه امکانات و خدمات و... مشغول به خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

وی تأکید کرد: وقتی با طلاب جهادی وارد یک روستا شدیم اهالی از دیدن روحانیون و طلاب خوشحال شدند چرا که از ابتدای همه گیری کرونا هیچ روحانی وارد این مناطق نشده بود؛ بعضی از اهالی روستاهای زلزله زده با دیدن طلاب جهادی به تشکیل گروه جهادی ترغیب شدند؛ یکی از اهالی روستا که اسکلت خانه نیم ساخته اش کامل تخریب شده بود گفت که با دیدن طلاب خوشحال شده و ناراحتی اش از بین رفته است.

طلاب جهادی، مایه دلگرمی مردم زلزله زده هرمزگان

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: برنامه درسی و علمی این طلاب در فرصتهای استراحت بین کار برقرار بوده و با نظارت مدیر محترم مباحثه طلاب در ساعات مقرر برگزار می گردد.

سرپرست طلاب جهادی اعزام شده به هرمزگان گفت: هلال احمر چادرهایی بین مردم توزیع کرده تا در آن سکونت یابند اما به جهت اینکه باید خانه کامل تخریب شود جایی برای انبار وسائل خود ندارند و اگر چادرهای بیشتری برای محافظت از وسائل اختصاص داده شود بخش زیادی از مشکل حل می شود.

وی در پاسخ به چگونگی اختصاص کانکس به مردم زلزله زده گفت: با توجه به اعتدال دما در این مناطق از کشور احتیاجی به کانکس احساس نمی شود و اگر ساخت منازل به سرعت آغاز شود برای اسکان موقت چادر کافی است./ت302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
الف عسگری
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
نگاه امام زمان شامل حالشون،کاش تمام حوزه های دیگه هم کمک حاج اقا و طلابشون بودندوچقدر زیبا میشد حضور شون
0
0