۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۹۵۳۳۹

آماده‌باش 168 گروه اتفاقات برق ‌استان‌های مجاور برای کمک به هرمزگان‌

آماده‌باش 168 گروه اتفاقات برق ‌استان‌های مجاور برای کمک به هرمزگان‌
وزیر نیرو با اشاره به آماده‌باش تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو از لحظه وقوع زلزله در استان هرمزگان‌ گفت: آسیب‌های شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده با قید فوریت حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌علی‌اکبر محرابیان‌ در بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله‌زده با ارائه گزارشی از عملکرد تیم مدیریت بحران و شرکت‌های صنعت آب و برق استان هرمزگان پس از وقوع زلزله‌ اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بازدیدهای لازم توسط کارشناسان از تاسیسات آبی هرمزگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب، سدها، بندهای انحرافی و بقیه تاسیسات در سلامت کامل هستند، افزود: ‌هیچ مشکلی در تامین و توزیع آب در هیچ کجای استان هرمزگان وجود ندارد و همچنان تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو در آماده باش کامل هستند.

محرابیان ضمن تاکید بر لزوم حضور میدانی مدیران در صحنه، اظهار کرد: در بازدیدی که از مرکز زلزله یعنی شهر فین و روستای گیشان داشتیم دستورات لازم به مدیران صنعت آب و برق برای حل چالش‌ها با قید فوریت صادر شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به تاسیسات برق هم خسارت زیادی وارد نشده است که زندگی مردم را تحت شعاع خود قرار دهد، اما آماده‌باش کامل در این حوزه نیز وجود دارد، ادامه داد: با این حال تمام امور تحت کنترل است و مردم نگران نباشند.

‌بررسی آسیب احتمالی به تاسیسات آبفا ‌

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات تامین آب بندرعباس از جمله آبشیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تامین آب شرب خود نباشند.

به گفته قصمی، در برآوردهای اولیه مشخص شده که هیچ گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر کارشناسان و اکیپ های اتفاقات و امداد با حضور در محل تاسیسات شهرها و روستاهای استان هرمزگان به ویژه شهرستان های بندرعباس قشم فین خمیر و میناب در حال بررسی حادثه احتمالی بروی تاسیسات آبفا هستند.

آماده‌باش 168 گروه اتفاقات برق ‌استان‌های مجاور برای کمک به هرمزگان‌

 هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز گفت: در پی وقوع زمین لرزه 6.4 و 6.3 ریشتری در هرمزگان، 182 نقطه در شهر بندرعباس و بخش فین خسارت دید که با ورود نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان، قطعی برق شهر بندرعباس در ساعات اولیه رفع و نقاط آسیب دیده اصلاح شد.

وی بیان داشت: برق شهر بندرعباس به حالت پایدار بازگشته است اما بخش فین باتوجه به قرار گرفتن در کانون زلزله بیشتر ازسایر نقاط خسارت دیده که با حضور نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق از سراسر استان، عملیات اصلاح شبکه‌های آسیب دیده همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: پس از وقوع زلزله تمامی اکیپ‌های عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام و نسبت به رفع خاموشی اقدام نمودند و هم اکنون تعدادی از اکیپ‌های عملیاتی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات