۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۹۵۸۴۶
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

شناسایی ۱۷۰۰ بانوی طلبه پژوهشگر در سراسر کشور

شناسایی ۱۷۰۰ بانوی طلبه پژوهشگر در سراسر کشور
تهران ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از شناسایی ۱۷۰۰ بانوی طلبه پژوهشگر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم متولیان امروز در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در تهران با اشاره به اقداماتی که پیرو همفکری در این اجلاس انجام خواهد شد از تشکیل دو کارگروه با عنوان کارگروه تالیف و کارگروه استعدادهای برتر به عنوان یکی از این برنامه ها یاد کرد و گفت: پیش از این نیز با اجرای فراخوان شناسایی پژوهشیاران، 1700 پژوهشگر حوزه های علمیه خواهران شناسایی شده اند.

وی افزود: امید می رود با اجرای دو مرحله دیگر از این فراخوان، پژوهشگران بیشتری در حوزه های علمیه خواهران شناسایی شوند.

متولیان با اشاره به تاکید مدیر حوزه های علمیه خواهران بر توانمندسازی بانوان طلبه جهت تالیف کتب درسی حوزه افزود: در فراخوان شناسایی پژوهشیاران، 190 بانوی طلبه نویسنده نیز شناسایی شدند که دارای مقالات علمی منتشرشده در مجلات معتبر بوده اند. این طلاب ظرفیت فوق العاده ای برای همکاری در کارگروه تالیف دارند.

وی اظهار امیدواری کرد در جلسات جداگانه با مدیران حوزه های علمیه خواهران در استان  ها، مهارت های برگزاری دوره های تکمیلی تدوین گری متون درسی هم شناسایی شود تا پس از آن دوره های تدوین متون درسی برگزار شود.

متولیان از تشکیل کارگروه استعدادهای برتر به عنوان یکی دیگر از برنامه های آتی این معاونت یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین رسالت های حوزه، شناسایی و ارتقای طلاب و اساتید استعداد برتر است و در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در رشته های علوم انسانی، از دانش آموختگان حوزه هستند،  لازم است برنامه ریزی لازم جهت استفاده از استعدادهای موجود در حوزه صورت گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران از اجرای نظام رتبه بندی اساتید و افزایش سهم پژوهش در پذیرش مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار به عنوان برنامه هایی یاد کرد که در کارگروه برنامه های خاص آموزش و پژوهش دنبال می شود.

ارسال نظرات