۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۸۵۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

باید استعدادهای پژوهشی را شناسایی و آنها را تا مرز نخبگی مدیریت کنیم

باید استعدادهای پژوهشی را شناسایی و آنها را تا مرز نخبگی مدیریت کنیم
تهران ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی، ادامه داد: ما باید این استعدادها را شناسایی و آن را تا مرز نخبگی مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در اجلاس مدیران حوزه های علمیه خواهران در تهران با اشاره به اهمیت و ابعاد استقلال حوزه گفت: استقلال حوزه هم برای حوزه و هم برای مردم مفید است، از مصالح بزرگ کمک مردم به حوزه این است که مردم انگیزه برای دفاع از دین داشته باشند چرا که برای آن هزینه می کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: انسانی که بنیه جامعه اسلامی را به وسیله انفاق مالی تامین نکند خود را هلاک می کند و یکی از راه های جلوگیری از هلاکت این انفاق ها است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: زکات باعث آزادی معنوی انسان می شود و علت این که عده ای به سرعت در اندیشه های دینی سست می شوند این است که خود را آزاد نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت مردم برای حفاظت از دین صرفا یک عمل به منظور تقویت حوزه نیست بلکه برای حفظ خود مردم نیز نافع است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه هیات های امنا در حوزه های علمیه خواهران بر حمایت و تقویت آنها تاکید کرد و گفت: اکنون که بسیاری از متدینین دچار مشکلات اقتصادی هستند، باید اعضای هیات های امنا مدارس علمیه خواهران را حمایت و تشویق کنیم.

وی با اشاره به سهم هیات امنا در تامین هزینه های مدارس علمیه خواهران گفت: تصمیم داریم برای حفظ استقلال حوزه تدبیری بیندیشیم که توان هیات امنا برای تامین هزینه های مدارس علمیه افزایش یابد و آنها بهتر از قبل سرمایه های خود را برای حوزه صرف کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در این راستا در نظر داریم برنامه هایی اجرا کنیم که توان هیات امنا برای تامین هزینه ها افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مدرسه علمیه در نظام تعلیم و تربیت دینی حوزه ها یادآور شد: محور فعالیت های حوزه، مدرسه علمیه است و باید برای استقلال آن از طریق هیات امنا و... کوشید.

در این جلسه همچنین برخی از مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران پیشنهادهایی به منظور استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در قسمت دیگری از سخنان خود به درخشش حوزه های علمیه خواهران در بسیاری از رویدادهای علمی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد زیاد مقالات در بسیاری از همایش ها غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه پژوهش با آموزش گره خورده است، گفت: سازمان ما جوان است و در حال حاضر تعداد اندکی از طلاب توانسته اند مقطع تحصیلی سطح چهار را پشت سر نهاده اند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران توانایی بانوان را غیرقابل انکار دانست و افزود: وظیفه ما این است که باور به توانمندی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادهای پژوهشی، ادامه داد: ما باید این استعدادها را شناسایی و آن را تا مرز نخبگی مدیریت کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: اینکه حوزه های علمیه خواهران چهره شناخته شده ندارد به دلیل ضعیف بودن آن نیست بلکه به دلیل جوان بودن است و در 10 سال آینده خواهرانی خواهیم داشت که خواهند درخشید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر کتب درسی حوزه های علمیه خواهران از سوی آقایان نوشته شده است، گفت: باید شوراهای تالیف تاسیس شود و از این پس کتب درسی به صورت مشترک با بانوان متخصص نوشته شود تا اندک اندک کار تالیف به بانوان واگذار شود.

ارسال نظرات