۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۵۸۵۸

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در مازندران از ورود کتب گمراه کننده به بازار

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در مازندران از ورود کتب گمراه کننده به بازار
مازندران - امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از ورود برخی کتاب های ضاله و ترجمه شده به بازار، گفت: باید در معرفی کتاب ها مراقبت بیشتری داشته باشیم و حساب شده عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» و رونمایی از کتب دفاع مقدس با بیان این که کتاب ها به دو دسته مفید و گمراه کننده تقسیم شده اند، گفت: قرآن کتابی مفید، هدایت کننده، هدایت گر، راهنمایی کننده است که انسان ها را به مقاصد و هدف زندگی رهنمون می سازد.

وی با بیان این که قرآن کتابی شفابخش برای بشریت است، افزود: این کتاب الهی بهترین راهنمای تعلیم و تربیت و همچنین دارای عبرت های بسیاری برای بشر است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که برخی کتاب ها گمراه کننده، ضاله و تحریف شده هستند، تصریح کرد: به صلاح و مصلحت انسان ها نیست چنین کتاب هایی در جامعه رواج داده شود بلکه باید کتاب های هدایت کننده بیشتر معرفی و جامعه با آنها آشنا شوند و حتی مشوق هایی نیز برای آنها در جامعه در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فضای اینترنت، دسترسی به کتاب ها و منابع مختلف را آسان کرده است و این موجب شده تا حدودی توجه به کتابخانه ها کم شده است، ادامه داد: اما باید بدانیم که کتاب و کتابخانه جایگاه خاص خودش را دارد و سرمایه بزرگی است و بهترین محتوا برای اوقات فراغت کتاب و کتاب خوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که خانواده ها تلاش کنند فرزندان خود را از دوران کودکی به کتابخوانی در منزل عادت دهند، بیان داشت: به طور حتم توجه به این روش در تربیت فرزندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت و حمایت از کتاب هایی با محتوای ارزش های انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، مکتب اهل بیت(ع)، مباحث دینی و قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: این گونه کتاب ها ارزشمند بوده و تحریف شده نیستند.

امام جمعه ساری با ابراز نگرانی از ورود برخی کتاب های گمراه کننده و ترجمه شده به بازار، تصریح کرد: باید در معرفی کتاب ها مراقبت بیشتری داشته باشیم و حساب شده عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که امروز اشخاص و نهادها باید با شناخت از وظایفشان به مسؤولیت خود در برابر مسأله مهم کتاب و کتابخوانی عمل کنند، خاطرنشان کرد: باید آثار فاخر فرهنگی در جامعه نشر داده شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که تألیف کتاب ها با مضون شهدا، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هیچ گاه کهنگی ندارد و هر چه زمان می گذرد جاذبه آنها برای جامعه بیشتر می شود، افزود: باید حمایت مسؤولان از چنین آثار ارزشمند و فاخری بیشتر شود.

امام جمعه ساری همچنین به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» اشاره کرد و گفت: توجه ایشان به کتاب و کتابخوانی علیرغم همه مشغله های کاری که دارند نشان دهنده اهمیت و جایگاهی است که رهبری برای کتاب قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود از پایین بودن میانگین سرانه کتابخوانی در کشور گلایه کرد و افزود: این مسأله قابل توجیه نیست و باید توجه مسؤولان به این موضوع بیشتر شود./950/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد خادمی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
عالی
0
0