۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۹۵۹۰۳
شهردار قم:

«خانه موزه» شهید فخری‌زاده در قم احداث می‌شود

«خانه موزه» شهید فخری‌زاده در قم احداث می‌شود
قم ـ سقائیان‌نژاد گفت: تبدیل خانه پدری شهید فخری‌زاده در قم به «خانه موزه» یکی از برنامه‌های شهرداری قم برای زنده نگه‌داشتن یاد این دانشمندِ شهید است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دانشمندِ هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید فخری‌زاده اظهار داشت: این دانشمند ارزشمند از سرمایه‌های معنوی شهر قم است.

وی با تأکید بر لزوم پاسداشت این سرمایه ارزشمند توسط شهرداری قم و دیگر دستگاه‌ها افزود: شهرداری قم در نظر دارد تا خانه پدری ایشان را با موافقت و همراهی خانواده محترم این شهید به خانه موزه تبدیل کند.

شهردار قم اضافه کرد: در این مسیر هماهنگی‌ها و همکاری لازم با شورای اسلامی شهر قم نیز صورت گرفته و تمام ارکان مدیریت شهری بر لزوم بزرگداشت یاد و نام این دانشمند شهید به‌منظور آشنایی نسل‌های آینده با ایشان، تأکیددارند.

وی با اشاره به اینکه خانه موزه شهید فخری‌زاده در قم می‌تواند از مقاصد ارزشمند گردشگری فرهنگی باشد افزود: خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز باهدف ایجاد یک پایگاه فرهنگی برای فعالیت در حوزه ایثار و شهادت توسط شهرداری قم ایجادشده و خانه موزه شهید فخری‌زاده نیز این جریان را تکمیل خواهد کرد.

دکتر سقائیان‌نژاد با تأکید بر اهمیت آشنایی نسل جوان با مفاخر عرصه علم و ایثار و شهادت گفت: شهید فخری‌زاده دانشمندی برجسته و خداترس بود که تبیین تلاش‌های علمی و معنوی وی برای سربلندی کشور می‌تواند به ماندگار شدن این حرکت ارزشمند و الگوسازی برای نسل جوان منجر شود.

شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور متولد ۱۳۴۰ در شهر مقدس قم است که هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط تروریست‌های مسلح وابسته به موساد به شهادت رسید./د101/

ارسال نظرات