۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۹۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی:

جزئیات طرح‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برای طلاب

جزئیات طرح‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برای طلاب
معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن تشریح جزئیات طرح‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برای طلاب، از راه‌اندازی دبیرخانه اسلامی‌سازی علوم انسانی در حوزه خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی در هم اندیشی مسؤولان مراکز و مؤسسات علمی‌حوزوی و دانشگاهی کشور که با موضوع گفتمان علمی‌انقلاب و اسلامی‌سازی علوم انسانی در سالن همایش امام حسین(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی‌دفتر تبلیغات اسلامی‌در قم برگزار شد، گفت: برای معرفی از زحمات مؤلفان حوزه و دانشگاه که سالها زحمت می‌کشند، هنوز به تفکیک رشته‌ها نتوانسته ایم، آثار مؤلفان و منابع آنها را به دانشگاها معرفی کنیم. هنوز نام آثار در دسترس دانش پژوهان حوزه و دانشگاه نیست و باید تلاش کرد این مسئله مهم را رد کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: شناسایی و استخراج ایده و نظریه کار دیگری است که باید در حوزه گفتمان انقلاب و اسلامی‌سازی علوم انسانی انجام شود.

وی بیان داشت: تولید چند زبانه کار دیگری است که باید در حوزه گفتمان سازی انجام شود و معتقدم کار دشواری نیست، به نظر می‌آید مراکز توافقی انجام دهند. وقتی اثری با هزینه تولید می‌شود، چکیده آن هم تولید شود تا در اختیار مخاطبین قرار گیرد. هر کتابی که انتشار می‌دهیم، چکیده آن را هم به چند زبان منتشر شود و همین می‌تواند گامی‌برای ترویج آن اثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی گفت: در این رابطه در حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه حمایت‌های جدی داشته است. الان در حوزه سامانه‌هایی چون پژوهشگران فعال است و اسامی‌که در طرح گفتمان مطرح است،در این سامانه جامع وارد می‌کنیم و از خصوصیات دیگر این سامانه این است که به ما رتبه پژوهشی می‌دهد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان راه اندازی دبیرخانه گفتمان انقلاب و اسلامی‌سازی علوم انسانی در حوزه نام برد که به همت مدیر حوزه‌های علمیه صورت گرفته است. این دبیرخانه برای پاسخ گویی به نیازهای نظام، جامعه و کشور طراحی شده است.

وی بیان داشت: قالب آثاری که در حوزه گفتمان وجود دارد، در مورد پاسخ به نیازهای جامعه است. در این دبیرخانه اولویت ما طرح‌های راهبردی و کاربردی است که بتواند دردی از جامعه را حل و فصل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی گفت: ستاد راهبری بین وزارت خانه علوم و حوزه راه اندازی و تفاهم نامه ای هم امضاء شده و برای طرح گفتمان از آن ستاد هماهنگی می‌توان استفاده خوبی کرد. این مسئله گامی‌برای تسهیل وزارت علوم و حوزه در بحث گفتمان است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: همه این کارها، برای ابلاغ و پیام در حوزه گفتمان سازی، اسلامی‌سازی علوم انسانی در جهان است و باید تلاش کرد این کار به نتیجه دلخواه برسد./د101/

ارسال نظرات