۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۹۵۹۱۵

درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و اشغالگران در قدس

درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و اشغالگران در قدس
درپی راهپیمایی‌ گسترده فلسطینی‌ها در اردوگاه شعفاط در تقدیر از عملیات شهادت‌طلبانه روز یکشنبه، میان آنها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی درگیری‌های شدیدی شکل گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، در پی آغاز راهپیمایی‌های گسترده در اردوگاه شعفاط در شمال شهر قدس اشغالی در تقدیر از عملیات شهادت‌طلبانه شهید «فادی ابوشحیدم» که به کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد، درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه شعفاط در شمال شهر قدس اشغالی شکل گرفتند.

گروه‌های ملی و اسلامی در اردوگاه شعفاط از امروز (دوشنبه) اعتصاب کاملی شامل تمامی ابعاد زندگی و نهادهای آموزشی را آغاز کردند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت فادی ابو شحیدم، مجری عملیات شهادت‌طلبانه قدس تاکید کردند: این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران در قدس و ساکنان آن بود.

در درگیری‌های راهپیمایی‌کنندگان با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری اشغالی ده‌ها فلسطینی دچار مشکلات تنفسی شدند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد، نیروهای اشغالگر به روستای رمانه در غرب جنین یورش بردند که به آغاز درگیری‌هایی با جوانان فلسطینی منجر شد.

این منابع افزودند: ارتش اشغالگر در این درگیری‌ها به سمت جوانان و خانه‌ها بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور و گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی شلیک کردند که باعث مشکلات تنفسی برای چند تن از ساکنان این منطقه شد.

منابع یادشده در ادامه گفتند: سربازان اسرائیلی یک کودک فلسطینی به نام رامی ایمن از ساکنان روستای رمانه را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعدادی کارگر فلسطینی‌ نیز در اطراف دیوار حائل در نزدیکی همین روستا دچار مشکلات تنفسی شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات