۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۹۶۱۱۹

در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟
پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز درسفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیمان جبلی صبح امروز پس از گذشت حدود 60 روز که با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس جدید رسانه ملی منصوب شد به شهر مقدس قم سفر کرد.

جبلی که قرار بود در این سفر با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی، علوی گرگانی، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین دیدار و گفت و گو  کند، با ورود به این شهر به زیارت حرم با نوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رفت.

وی سپس با جمعی از هیئت همراه خود در همان ابتدای صبح وارد خیابان صفاییه شده و به انتهای کوچه مسجد رفعت دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برای دیدار با این مرجع تقلید حاضر شد، این مرجع بزرگوار در کمال صمیمیت از رییس جدید رسانه ملی خواستند اقدامات چهل ساله انقلاب برای مردم بازگو شود.

صدا و سیما باید مشکلات و کمبودهای موجود در جامعه را به شکل صحیح بازتاب دهد

م/در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اقدامات فراوانی که در دوران انقلاب صورت گرفته، اظهار کرد: باید خدمات و کارهای فراوانی که از آغاز انقلاب در حوزه های مختلف صورت گرفته برای مردم بازگو شود تا مردم بدانند که چه کاری هایی صورت گرفته، و انقلاب چه خدمات ارزنده ای انجام داده است. امروز شبکه های بیگانه با تبلیغات فراوان سعی در تخریب وجهه نظام مقدس ایران دارند، اما متاسفانه شاهد پیام های تبلیغاتی بسیار زیاد در صدا و سیما هستیم که باید برای این چاره ای اندیشید.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات موجود در جامعه بیان کرد: صدا و سیما باید مشکلات و کمبودهای موجود در جامعه را به شکل صحیح بازتاب دهد، متاسفانه امروز شاهد سختی معیشت مردم هستیم که باید مسئولین در جهت رفع این مشکلات کوشش کنند.

پس از دیدار با این مرجع تقلید جبلی برای دیدار با حضرت آیت الله سبحانی وارد موسسه امام صادق (ع) و دفتر حضرت آیت الله سبحانی شد، هرچند مجالی برای حضور  همه خبرنگاران در این دیدار فراهم نشد اما این مرجع به نقش مهم و اساسی رسانه اشاره کرد که رسانه ملی می تواند صدای انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

صدا و سیما رکنی از ارکان کشور است

م/در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

حضرت آیت الله سبحانی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صدا و سیما رکنی از ارکان کشور است که از نظر اهمیت، همسان دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: رسانه های جمعی و صداوسیما می توانند ندای اسلام و انقلاب را به صورت پاک به گوش ملت ایران و جهانیان برسانند.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: هنر انسان و وسایل ارتباط جمعی باید این باشد که بتواند اکثریت را جذب کند چون جذب همه ملت امکان ندارد اما اکثریت قابل جذب هستند و این لطافت خاصی در انتخاب کلمات، بیان و جملات می طلبد.

سپس در حالی که رسانه همانند روزهای گذشته در حال پخش برنامه های خود بود، جبلی برای سومین دیدار خود با مراجع تقلید قدم به دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی گذاشت، رییس جدید «عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم» را از محورهای اصلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست.

اگر مشکلات اساسی مردم برطرف شود قطعا امید و نشاط به جامعه باز خواهد گشت

در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت با چند برنامه طنز، جامعه شاداب و بانشاط شود، باید بدانیم جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود، گرچه وجود این برنامه ها مانعی ندارد لکن اگر مشکلات اساسی مردم برطرف شود قطعا امید و نشاط به جامعه باز خواهد گشت.

وی ابراز داشت: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت دار مردم بدانید.

رییس صدا و سیما پس از دیدار این سه مرجع بزرگوار در مرحله سوم در حالی که خبرنگار خبرگزاری رسا و صدا و سیمای قم در دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی جمع بودند، وارد این دفتر شد و با استقبال گرم حضار حاضر در دفتر مواجه گشت، سپس از نصایح ارزشمند این عالم برجسته حوزوی بهرمند شد، هرچند این دیدار طولانی نبود و عقربه های ساعت سپری شدن زمان و رسیدن به ساعت 11:30 را نشان می داد، اما شنیدن نصایح این عالم بزرگوار و نشستن در آن اتاق ساده و بی آلایش دنیایی ارزش برای رییس جدید صداوسیما و حتی خبرنگاران حاضر در آن جمع بود.

صدا و سیما از نیروهای جوان بیشتر استفاده کند

م/در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: سعی کنید مردم از شما راضی باشند چرا که رضای خداوند در رضایت مردم است، راه رضایت مردم این است که هیچ مشکلی از مردم روی زمین نماند و به وسیله شما و صدا و سیما مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید با کسانی هستم که تقوا دارند و به مردم خدمت می کنند، گفت: در صدا و سیما از نیروهای جوان بیشتر استفاده کنید، چرا که جوان به دنبال این خواهد بود که از خود اثری ماندگار به یادگار بگذارد، نشاط جوانی می‌تواند مشکلات را مرتفع کند.

در حالی که صدای اذان شهر قم از گلدسته های حرم مطهر شنیده می شد، جبلی و هیئت همراه نماز ظهر و عصر خود را در ساختمان جامعه مدرسین برگزار کرده و بلافاصله برای دیدار با آیت الله حسینی بوشهری آماده شدند، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم «امین نظام، معتمد مردم و ملت و رقابتی به نحو احسن»  را از ویژگی های رسانه دانست که آقای جبلی باید در این دوره به دنبال آن باشد.

رسانه ملی، امین نظام و معتمد مردم و ملت 

در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

آیت الله حسینی بوشهری با ببیان اینکه صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی چند مشخصه ویژه باید داشته باشد، ابراز کرد: امین نظام و معتمد مردم و ملت و از مزیت های رقابتی به نحو احسن برخوردار باشد، اینچنین رسانه ای می تواند تکلیف خودش را مشخص و گام های مهمی بردارد.

وی ادامه داد: در رابطه با مسائلی که در کل نظام ما اتفاق می افتد باید رسانه به خوبی منعکس کند گاهی به خاطر درست منعکس نشدن اخبار و فعالیت های نظام در این 43 سال برخی خیال می کنند واقعاً کاری انجام نشده است لذا باید حساب شده، منضبط و مرتب اطلاع رسانی صورت بگیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به مسئله جمعیت اذعان کرد: در مسئله جمعیت کلی گویی کارایی ندارد، برای تغییر ریل باید با استدلال مسأله جمعیت برجسته کرد.

چهارشنبه روز شلوغ و پرکاری برای رییس جدید رسانه ملی بود، بالاخره پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایستگاه پایانی سفر به قم و دیدار مراجع با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله مکارم صدا و سیما را دانشگاه پرورش نخبگان دانست و از رییس آن خواست با جلب اعتماد مردم در این زمینه اقدام کند.

مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان  است

در دیدار جبلی با مراجع تقلید چه گذشت؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه تصریح کرد: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان  است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم دانسته و گفت: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

وی تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانسته و تأکید کردند: جمع میان سلیقه های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانۀ خطیر بودن وظیفۀ صداوسیماست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
لطفا رسانه ملی امکان کنفرانس صوتی و تصویری راهم به توافقات با حوزه اضافه کند.
0
0