۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۶۰۸۸
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

صداوسیما از محورهای اقتدار نظام/ ارتقای فرهنگ اولویت رسانه ملی باشد

صداوسیما از محورهای اقتدار نظام/ ارتقای فرهنگ اولویت رسانه ملی باشد
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه صدا و سیما یکی از محورهای کلیدی و اصلی اقتدار نظام است، گفت: سنگر دولت ها و سیاست ها، رسانه ملی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه صبح امروز در دیدار پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهمیت صدا و سیما گفت: صدا و سیما یکی از محورهای کلیدی و اصلی اقتدار نظام است، سنگر دولت ها و سیاست ها، رسانه ملی است و در نظام جمهوری اسلامی با توجه به وظیفه سترگ، رسانه ملی باید نسبت به فرهنگ و مکتب اهل بیت، اداء دین کند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی چند مشخصه ویژه باید داشته باشد، ابراز کرد: اولا امین نظام باشد و ثانیا معتمد مردم و ملت و بالاخره از مزیت های رقابتی به نحو احسن برخوردار باشد، اینچنین رسانه ای می تواند تکلیف خودش را مشخص و گام های مهمی بردارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در رابطه با مسائلی که در کل نظام ما اتفاق می افتد، رسانه باید آن را به خوبی منعکس کند. گاهی به خاطر درست منعکس نشدن اخبار و فعالیت های نظام در این ۴۳ سال برخی خیال می کنند واقعاً کاری انجام نشده است؛ لذا باید حساب شده، منضبط و مرتب اطلاع رسانی صورت بگیرد.

در مسئله جمعیت کلی گویی کارایی ندارد

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله جمعیت اذعان کرد: در مسئله جمعیت کلی گویی کارایی ندارد، برای تغییر ریل باید با استدلال مسأله جمعیت را برجسته کرد.

تولید موجب اقتدار نظام در عرصه بین الملل

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: رسانه باید به کمک کارشناسان زبده به موانع تولید و رونق تولید ورود کند که چه چیزهایی مانع تولید در کشور است که به وسیله تولید موفق و موثر در جوامع بین المللی اقتدار خواهیم داشت.

وی با اشاره به فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: انتظار حوزه و جامعه مدرسین از حضرتعالی فرهنگ سازی در یک جامعه فرهنگی است. تبلیغ کار فرهنگی الزاماً اینگونه نیست که مستقیم وارد شد بلکه باید در قالب هنرهای نمایشی فرهنگ را به جامعه تزریق کرد.

اگر اعتماد از بین برود حرف حق شنیده نخواهد شد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه گاهی اعتماد سوزی می شود، گفت: اگر اعتماد از بین برود حرف حق شنیده نخواهد شد در این اعتماد سازی کمی ریسک لازم است که بحمدلله شما این جرات را دارید.

امام جمعه قم اذعان کرد: کارشناسان مذهبی واقعاً کارشناس مذهبی باشند. گاهی در این عرصه به جای تاثیرگذاری مثبت شاهد تاثیرات سلبی هستیم، تک تک واژگان بار دارد گاهی یک کلمه چه اثرات منفی دارد لذا در انتخاب کارشناسان دینی دقت کنید.

قم می تواند بار محتوایی برای رسانه سایر استان ها داشته باشد

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه یک رابط معین کنید که پیام ما مستقیم به شما برسد، اظهار داشت: قم را نباید یک استان معمولی تلقی کنید، رسانه قم باید کمی ارتقاء یابد و امکانات بیشتری به آن داده بشود. قم می تواند بار محتوایی برای رسانه سایر استان ها داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: از افرادی که در صدا و سیما تجربه و سابقه خوبی دارند نیز استفاده کنید و این منافاتی با جوانگرایی ندارد چرا که توانمندی مهم است.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت هایی که دشمن برای جذب ملت ما بهره می برد را رصد کرده و در جهت مثبت از آن ها استفاده کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زمان زاده - امیرمهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
منطق رسانه ملی نوعی نگاه کلاسیک به مقووله دینی است و شبکه های دینی را تبدیل به نوعی شبکه های خنثی و کم مخاطب کرد. باید انسجام نظری بین این شبکه ها در قالب جذابیت آفرینی افزایش بیابد.
0
0