۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۶۱۲۷
شورای نگهبان در بیانیه ای؛

بسیج نهادی راهگشا برای پیشرفت کشور است

بسیج نهادی راهگشا برای پیشرفت کشور است
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: بسیج، نهادی مسؤولیت‌پذیر و راهگشا در پیشرفت کشور برای عبور از گردنه‌های سخت و جنگ نرم به ویژه تهاجم همه جانبه دشمنان نظام است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن پنجم آذر ماه، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی عنوان شده است: ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیۀ خداوند‌‎ ‌‏تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.‏ (صحیفه امام، جلد 21، صفحه 194)

شورای نگهبان طی این بیانیه بسیج را نهادی انقلابی برخاسته از متن مردم و گره‌گشای مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف دانسته و تاکید کرده است که این نهاد مقدس یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

در بیانیه شورای نگهبان، بسیج به دیوار مستحکمی در مقابله با نفوذ‌ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران تشبیه کرده که در این نبرد خطیر همواره بسیج و بسیجیان جان بر کف، خوش درخشیده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه به نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی به ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی، اشاره و تاکید شده است که بر همگان روشن شده که بسیج، نهادی مسؤولیت‌پذیر و راهگشا در پیشرفت کشور برای عبور از گردنه‌های سخت، جنگ نرم به ویژه تهاجم همه جانبه دشمنان نظام است.

در پایان بیانیه مذکور، شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شجره طیبه و امام راحل، فرا رسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به همه بسیجیان تبریک و تهنیت گفت.

ارسال نظرات