۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۹۶۱۳۱

بیانیه تشکل‌های سیاسی انقلابی قم در مورد فتنه واکسن هراسی

بیانیه تشکل‌های سیاسی انقلابی قم در مورد فتنه واکسن هراسی
تشکل‌های سیاسی انقلابی قم با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: تجمع واکسن هراسی به نام حوزه انقلابی و حمایت از طب اسلامی صورت می‌گیرد که این ظلم به حوزه علمیه و طلاب انقلابی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تشکل‌های سیاسی انقلابی قم با صدور بیانیه ای فتنه واکسن هراسی و تجمعات در این زمینه را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

 (سوره مبارکه نحل / آیه 43)

در روزهای اخیر تجمعاتی غیر قانونی همراه با بر هم زدن نظم جامعه به نام مخالفت با واکسیناسیون عمومی، زمینه‌ بهره‌برداری دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان داخلی و خارجی را فراهم نموده است.

نکته‌ قابل توجه این که تحرکات فوق به نام حوزه‌ انقلابی و حمایت از طب اسلامی صورت می‌پذیرد که این ظلم مضاعفی به حوزه مقدسه علمیه و طلاب و فضلاء متدین  انقلابی است.

بدیهی است مقوله واکسناسیون یک بحث علمی و تخصصی است که کشاندن آن به میان خیابان و تقلیل آن به مباحث کوچه و بازاری خیانت به تاریخ علم و ساحت دانشمندان است.

و این در حالی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با اعتماد به تحقیقات متخصصان داخل کشور، اقدام به تزریق واکسن نموده و پس از آن به همگان توصیه کرده‌اند تا این کار را انجام دهند.

ولی در کمال تاسف اشخاص و گروه هایی که داعیه‌دار طرفداری از ولایت و نظام هستند به لطایف الحیل و با تفسیر و تاویل‌های بی جا سعی در القای نارضایتی قلبی ایشان دارند.

تردیدی نیست که این سنگ بنای کجی است که اجازه می‌دهد هر کس نظر رهبری را مطابق میلش تفسیر و تاویل نماید.

در همین راستا، تعدادی از تشکل‌های انقلابی و اصولگرای استان قم ضمن تقبیح رفتار خارج از ضابطه‌ی این گروه قلیل، اعلام می‌دارند تبعیت از ولایت یعنی عمل به نظرات صریح و حتی تلویحی ایشان و به تبعیت از فرمان ایشان همگان را توصیه به تزریق واکسن می‌نمایند.

البته بدیهی است که همواره باب مباحث علمی در میان کارشناسان و متخصصان در تمام زمینه ها و خصوصا در مورد واکسیناسیون باز بوده و مردم از فواید این مباحث بهره مند شوند و این منافاتی با این توصیه‌ی معظم له ندارد.

انتظار می‌رود نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی با این خودسری‌ها برخورد کرده و با ریشه‌یابی انگیزه واقعی طراحان و بانیان اصلی این جریان از این نوع هنجارشکنی ها در آینده جلوگیری نمایند.

1- جمعیت آبادگران جوان

2- جمعیت ایثارگران استان قم

3- جبهه ایستادگی ایران اسلامی

4- جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف قم

5- جبهه پایداری قم

6- جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

7- رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

8- جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

9- انجمن اسلامی فرهنگیان قم

10- حزب اسلامی قانون

11- جامعه اسلامی کارگران استان قم

12- جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

13- مجمع اصولگرایان ولایی استان قم

14- جامعه حضرت زینب سلام الله علیها

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
دیشب، سه شنبه شنبه شب دوم آذر 1400 وزیر بهداشت آقای دکتر عین اللهی جلوی دوربین تلویزیون گفتند که من واکسن رو کامل زدم و به همه توصیه میکنه که کارت واکسن دیجیتال بگیرن. بعد وزیر بهداشت کارت واکسن دیجیتالش رو میگیره جلوی دوربین تلویزیون و QR کدش نشون میده که فقط یه دوز ثبت شده!!! حتی اگر دوز دوم واکسن جناب آقای دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کابینه آقای سید ابراهیم رئیسی به هر دلیلی در سیستم ثبت نشده بود چرا دوز سوم یعنی دوز یادآور را بعد از ۸ماه تزریق نکرده اند هنوز ؟؟ یعنی اگر ایشان دوز سوم یادآور را تزریق می کردند که الآن با گذشت ماهها از شروع واکسیناسیون با پیشرفت و کامل شدن روند ثبت دقیق تزریق واکسن قطعاً تزریق دوز سوم یادآور ایشان باید در سیستم ثبت می شد.
2
0
ناشناس
United States
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
اینکه واکسن هراسان و مخالفان واکسن را ضد ولایت فقیه یا مخالف ولایت یا دشمن نظام خطاب می کنند را نمی فهمم. مدت خیلی زیادی است که برای تزریق دوز سوم واکسن از دارندگان شرایط سنّی فراخوان داده شده است و درخواست شده سنین اعلام شده برای تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند. می دانیم که تاکنون هیچ خبری از تزریق دوز سوم واکسن توسط رهبر معظم انقلاب مخابره نشده است. بنابراین چرا کسانی که مخالفت واکسن هستند را مخالف ولایت یا ضد ولایت فقیه خطاب می کنید؟ خداوند هم تکلیف روزه، که واجب شرعی است را از زنان باردار و بیمارانی که بترسند روزه برایشان ضرر داشته باشد برداشت! کسانی که می گویند واکسن نه کسی را می کشد و نه عوارض داره باید مردمی را که واکسن زدن رو بیمه کامل بکنند كه اگر در آینده مشكلي پيش اومد، دولت مسىوليت اش را برعهده بگيرد،
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۱
پزشکان و متخصصان بر ادامه غربالگری زنان باردار و سقط کردن جنین های بیمار تأکید دارند، ولی حوزه های علمیه به پا خواستند و آن را قتل نفس اعلام کردند و طی برنامه های تلویزیونی و مناظرات و همایش هایی خواستار جلوگیری از غربالگری زنان باردار و سقط جنین های ناقص شدند و با نظر متخصصان و پزشکان مخالفت کردند، وقتی ارز ترجیحی 4200 تومانی دارویی برای وسائل پیشگیری از بارداری حذف شد و توزیع رایگان وسائل پیشگیری از بارداری در روستاها متوقف شد پزشکان و متخصصان به مخالفت برخواستند و خواستار ارزان شدن قیمت وسائل پیشگیری از بارداری با دادن ارز ترجیحی دارویی 4200 تومانی و ادامه توزیع رایگان آن در مناطق بسیار فقیر شدند و توقف آن را خطر بزرگی برای سلامت و جان مادران کم سال روستایی دانستند ولی حوزه های علمیه از گران شدن وسائل پیشگیری بارداری و قطع توزیع رایگان آن حمایت کردند و نظر پزشکان و متخصصان را مردود دانستند، حتی در واکسیناسیون با اینکه از افراد بالای شصت سال که چهار ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته است درخواست شده برای تزریق دوز سوم یادآور اقدام کنند هیچ گزارشی منتشر نشده است که برخی مقامات درجه اول نظام دوز سوم یادآور تزریق کرده باشند حتی شخص وزیر بهداشت آقای دکتر بهرام عین اللهی مطابق رسمی بیانیه وزارت بهداشت فقط دوز اول را اسفند و دوز دوم را فرورین 1400 تزریق کرده است ولی مطابق بیانیه رسمی وزارت بهداشت شخص وزیر بهداشت دکتر عین اللهی دوز سوم یادآور واکسن را تزریق نکرده اند.
1
0
طلبه درس خارج
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
بر اساس منطق پیروی از نظرات کارشناسان و متخصصان در امور تخصصی بر اساس بنای عقلا و سیره اهل بیت لازم است واکسن زده شود.
0
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
اگر زمانی که توسط مجلس شورای اسلامی و با تأیید فقهای شورای نگهبان محدود کردن جمعیت و کاهش دادن جمعیت تصویب شد، اجازه راهپیمایی و تظاهرات های خیابانی به مخالفان فراوان کاهش جمعیت داده می شد، کشور دچار فاجعه کاهش جمعیت می شد؟ پس از اینکه کاهش جمعیت توسط مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، فقهای شورای نگهبان هیچ ایراد فقهی بر آن نگرفتند و گفتند هیچ ایراد شرعی ندارد. طی بیست سال بعد از تصویب کاهش جمعیت، سخنرانی های زیادی بر علیه کاهش جمعیت ایراد شد، مقالات و کتاب های زیادی بر علیه کاهش جمعیت منتشر شد ولی هیچ کدام از این سخنرانی ها و مقالات و کتابها هیچ فایده برای توقف کاهش جمعیت نداشت. آیا اگر اجازه داده می شد مخالفان کاهش جمعیت بر علیه آن راهپیمایی کنند و تحصن داشته باشند ، کاهش جمعیت زودتر متوقف نمی شد؟ پس چرا درخواست می کنند، مخالفان واکسیناسیون اجباری، فقط سخنرانی و مقاله بر علیه واکسن زدن اجباری داشته باشند. ولی تجمع بر علیه واکسن زدن اجباری نداشته باشند و تحصن کنندگان بر علیه واکسیناسیون اجباری را فتنه گر خطاب می کنند؟ یا راهپیمایی و تظاهرات بر علیه واکسیناسیون اجباری را فتنه گری می نامند؟
1
0