۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۹۶۱۵۸
دبیر منطقه ای مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

توهین به شیعیان عملی ناشایست و غیر قابل تحمل است

توهین به شیعیان عملی ناشایست و غیر قابل تحمل است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اخطار به این که دولت از زدن تهمت بی اساس به شیعیان پرهیز کند، گفت: توهین به شیعیان عملی ناشایست و غیر قابل تحمل است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق جعفری دبیر مجلس وحدت مسلمین در کراچی پاکستان در سخنانی گفت: کشور با بدترین و خطرناک ترین وضعیت تاریخی روبرو است.

وی با بیان این که مردم با بحران های اقتصادی، انرژی و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت: افراد فاسد که در دستگاه دولت حضور دارند با شعله ور کردن آتش اختلاف و فتنه مذهبی، امنیت ملی و ثبات کشور را نشان کرده اند.

این روحانی پاکستانی به کارگیری لفظ گروه مسلح برای شیعیان از سوی اداره مبارزه با تروریسم پاکستان را تأسف برانگیز و عملی ناشایش دانست و تاکید کرد: بنده این اقدام را عملی نسنجیده و تبعیض آمیز می دانم و آنرا به شدت محکوم می کنم.

وی پرونده سازی قضایی، اتهام زنی بی اساس و بی پایه به شیعیان پاکستان را آزار دهنده برای شهروندان صلح طلب اعلام کرد و گفت: این اقدامات از سوی یک نهاد وظیفه شناس، موجب جریحه دار کردن احساسات مذهبی شیعیان کشور و منجر به بی اعتمادی به چنین نهاد مهمی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که تروریست همواره تروریست است و مرتبط ساختن آن به مذهبی خاص، عملی ناشایست و تعصب برانگیز است، ادامه داد: بیش از 80 هزار نفر مردم بی گناه کشور از طبقات مختلف از جمله جوانان ارتش، کودکان، زنان، دانشجویان دختر و پسر، هدف عملیات تروریستی و وحشی گری قرار گرفتند، آیا قاتلین همه آنان شیعه بودند؟ و اگر از پیروان دیگر مذاهب بودند چرا ازسوی نهادهای مربوطه مورد پیگیری قرار نگرفتند و برای آنان گروه ویژه ای تشکیل نشد؟

وی سیاست های انتقام جویانه عمر شاهد یکی از فرماندهان امنیتی پاکستان را به شدت محکوم کرد و خطاب به مراد علی شاه سروزیر ایالت سند و دیگر افسران و فرماندهان عالی رتبه کشور، گفت: باید فوراً تحقیقاتی علیه این اطلاعیه جانبدارانه و تعصب آمیز آغاز شود، افسرانی که تلاش دارند آتش فتنه مذهبی و نفرت انگیز را در کشور شعله ور کنند تحت پیگرد قانونی گیرند./988/

ارسال نظرات