۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۹۶۴۱۲
سخنگوی جنبش حماس:

تصمیم انگلیس علیه حماس هیچ ارزشی ندارد/ تقدیر از حمایت‌های ایران از مقاومت

تصمیم انگلیس علیه حماس هیچ ارزشی ندارد/ تقدیر از حمایت‌های ایران از مقاومت
القانوع در واکنش به تصمیم انگلیس علیه این جنبش تأکید کرد ملت و مقاومت فلسطین صاحبان واقعی سرزمین و دارای مشروعیت هستند که از حقوق خود دفاع و به خاطر آن مبارزه می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد تصمیم اخیر مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریستی خواندن حماس، فاجعه جدیدی است که نشانه‌های آن را دولت انگلیس علیه حقوق ملت فلسطین ترسیم کرده و بیانگر دشمنی قدیمی و جدید با فلسطین و ملت آن از طریق حمایت انگلیس از اشغالگران صهیونیست و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنهاست.

القانوع تصریح کرد دولت انگلیس، دشمن واقعی ملت‌هایی است که خواهان رهایی و آزادی هستند به ویژه ملت‌هایی که خواهان رهایی از چنگال اشغالگری و ظلم صهیونیستی هستند، این دشمنی آشکار انگلیس با ملت فلسطین نمی‌تواند به اشغالگران صهیونیست، امنیت و مشروعیت در سرزمین ملت فلسطین اعطا کند.

وی خاطرنشان کرد ملت و مقاومت فلسطین صاحبان واقعی سرزمین و دارای مشروعیت هستند که از حقوق خود دفاع و به خاطر آن مبارزه می‌کنند.

القانوع اظهار داشت: حماس یک جنبش آزادی‌بخش ملی است که از فلسطین دفاع می‌کند و حق دارد ابزار‌هایی برای بازداشتن دشمن اسرائیلی در اختیار داشته باشد و مقاومت را برای آزادسازی سرزمین فلسطین و حمایت از آن اعمال کند.

وی افزود: مقاومت حقی است که تمام قوانین و مقررات بین‌المللی و انسانی برای هر ملت تحت اشغالگری تضمین کرده تا از خود دفاع کرده و به مقابله با اشغالگران بپردازد.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد تصمیمات جدید انگلیس هرگز مانع توسعه توانمندی و افزایش قدرت مقاومت نخواهد شد. مقاومت فلسطین همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و هرگز به تصمیمات مجلس عوام انگلیس اعتنایی نخواهد کرد که ملت فلسطین و تمام آزادگان جهان آن را زیر پایشان خواهند گذاشت، همان‌طور که تصمیم بالفور شکست خورد، تصمیم انگلیس مبنی بر تروریستی خواندن حماس هم شکست خواهد خورد.

القانوع فاش کرد جنبش حماس تحرکات و ارتباطات خود را با نهاد‌ها و جنبش‌ها و نیرو‌های آزاده و نماینده پارلمان‌های کشور‌های عربی و اسلامی و غربی به منظور تشکیل یک جبهه فراگیر برای مقابله با این تصمیم ظالمانه علیه حقوق ملت فلسطین و مقاومت عادلانه آن آغاز کرده است، حماس هر آنچه را در توان داشته باشد برای مقابله واقعی با این تصمیم و شکست آن به کار خواهد گرفت.

وی ابراز عقیده کرد که موضع یکپارچه فلسطینی از سوی گروه‌های مختلف فلسطینی در قبال این تصمیم و اجماع مردمی درباره جنبش حماس و حمایت از آن تأکید می‌کند که تصمیم انگلیس تنها جوهری بر روی کاغذ و ارزش عملی آن در صحنه میدانی صفر است.

القانوع همچنین از موضع جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت مستمر و پیوسته از مسئله فلسطین و مقاومت شجاعانه آن و نقش تأثیرگذار تهران در تقویت ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در مقابله با قلدرمآبی اشغالگران صهیونیست تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که موضع حمایتی ایران در قبال فلسطین و مقاومت آن سبب تقویت مشروعیت مقاومت شود.

القانوع بار دیگر از حمایت‌های ایران از ملت و مقاومت فلسطین برای مقابله با پروژه صهیونیستی و مقابله با توسعه‌طلبی اشغالگران تقدیر کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات