۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۹۶۴۳۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

لزوم تهیه طرح جامع فرهنگی مسجد محور برای کاشان

لزوم تهیه طرح جامع فرهنگی مسجد محور برای کاشان
اصفهان - آیت الله سلیمانی بر لزوم تهیه طرح جامع فرهنگی مسجد محور شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های پیرامون مساجد شناسایی و برای بهره برداری از آن برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در نشست اعضای هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان شهرستان کاشان، قضات و بازپرس شعب و معاونت‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی، در تعریف بسیج حقوق دانان، گفت: بسیج جریانی است که ازمسجد نشأت می‌گیرد و مسجد خانه بسیج و بسیجی است.

وی با تأکید بر شناخت ازظرفیت‌های مسجد و پیرامون مسجد برای استفاده در فعالیت‌های فرهنگی مسجد، افزود: از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص درپیرامون مساجد در امورفرهنگی مسجد باید استفاده و بهره برد.

آیت الله سلیمانی گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های مساجد برای آموزش در امورمختلف برعهده روحانیت است و اگر امروز از تمامی این ظرفیت استفادده نمی‌شود روحانیت باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه چند مسجد نمونه در شهرستان می‌توان معرفی کرد که از تمامی ظرفیت‌های آن استفاده شده باشد، اظهارداشت: درشهرستان کاشان تنها یک روحانی موفق درامورمساجد فعالیت دارد که درجذب جوانان به مسجد موفق بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز مساجد و حسینیه و تکیه‌های زیادی در شهرستان هستند که به عنوان یک ظرفیت برای فعالیت فرهنگی مطرح هستند، اما از این همه ظرفیت استفاده و بهره برداری نشده و نمی‌شود.

آیت الله سلیمانی بر لزوم تهیه طرح جامع فرهنگی مسجد محور برای شهرستان کاشان تأکید کرد و ابرازداشت: دراین طرح ظرفیت‌های پیرامون مساجد شناسایی و برای بهره برداری ازآن برنامه ریزی شود.

وی همچنین به لزوم تهیه طرح جامع مسجد محوربا تکیه برشناسایی نیروی متخصص تأکید کرد: همه نیرو‌های متخصص در پیرامون مساجد با هرگرایشی بدون وابستگی جناحی درفعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی وآموزشی مساجد باید فعالیت کنند.

به گفته وی مساجد همانگونه که در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه فعال بود برای امور فرهنگی اخلاق مدارانه و رشد مدارانه و خدا محورانه نیز باید فعال باشد.

مجتبی عرب زاده رئیس بسیج حقوقدانان شهرستان کاشان نیز، گفت: سردفترداران، اسناد رسمی، نمایندگان حقوقی ادارات و نهاد و دستگاه‌های شهرستان فعال درمسائل حقوقی عضو بسیج حقوقدانان شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه ارائه هرنوع خدماتی به منزله بسیج است درغیراین صورت نمی‌تواند بسیجی باشد، گفت: قانون حقوقی و قضایی امورایثارگران این وظیفه را بردوش بسیجیان قرارداده تا بعنوان وکیل رایگان در دادگستری از موکل خود دفاع می‌کنند.

عرب زاده ازمصوبه هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان شهرستان کاشان برای استقرار واحد‌های حقوقی و قضائی در ادارات دولتی خبرداد و افزود: قضاوت و وکلای بسیجی قانوندان درادارات دولتی و دادگستری مشاوره‌های حقوقی رایگان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات بسیج تنها برای عامه مردم نیست و شهرک‌های صنعتی را نیز پوشش می‌دهد، افزود: یکی از مصوبات بسیج حقوقدانان ایجاد مراکز صلح و سازش در پارک علم و فناوری برای شهرک‌های صنعتی است.

رییس بسیج حقوقدانان شهرستان کاشان یادآور شد: ازابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸۰۰ مشاوره رایگان در دادگستری، دادسرا، اداره زندان و مساجد شهرستان انجام شده است.

عرب زاده همچنین ازآغاز فعالیت‌های دادگاه تجدید نظردر شهرستان‌های شمال استان اصفهان شامل شهرهای، کاشان، نطنز، بادرود و آران و بیدگل خبرداد و افزود: یکی ازنیاز‌های ضروری این شهرستان‌ها استقرارمعاونت پیشگیری ازجرم است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات