۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۹۶۴۹۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خواهرخواندگی کاشان با نجف اشرف یک رخداد فرهنگی مهم است

خواهرخواندگی کاشان با نجف اشرف یک رخداد فرهنگی مهم است
اصفهان - آیت الله سلیمانی امضای پروتکل خواهرخواندگی کاشان با نجف اشرف یک رخداد فرهنگی مهم دانست و گفت: این تبادل فرهنگی در چارچوب مشترکات این دو شهر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سلیمانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اعضای انجمن جوانان سینمای ایران دفتر کاشان، گفت: امضای پروتکل خواهرخواندگی کاشان با نجف اشرف برای شهرستان کاشان یک رخداد فرهنگی مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: این تبادل فرهنگی درچارچوب مبانی دینی، اعتقادی و مسائل فرهنگی و هنری بین کاشان و نجف اشرف و براساس موضوعات ارزشی و مشترکات زیاد بین این دو شهریک رخداد مهم فرهنگی قلمداد می‌شود.

آیت الله سلیمانی گفت: اگر برنامه‌های فرهنگی هنری انجام شده در کشور جامعیت داشت و در تراز انقلاب اسلامی بود امروز شاهد هرج و مرج فرهنگی در جامعه نبودیم.

نارضایتی جامعه از برنامه‌های فرهنگی و هنری

وی با اشاره به عدم رضایت عمومی از برنامه‌های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب نیز از وضعیت فرهنگی امروز جامعه رضایت ندارد، چرا که آنچه در انقلاب اسلامی ایران در حال رخ دادن است در تراز انقلاب اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا وهمه گیر شدن این ویروس، جامعه شاهد تحولی همچون رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و آمیختگی جوانان با جامعه و دلدادگی نسل جوان برای ایثار و ازخودگذشتگی نسل جوان برای خدمت به مردم بود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سیلمانی سبب تحول ارزشی با روحیه جهادی در جامعه شد، اظهار داشت: به غیر از این دو تحول انجام شده در جامعه کار فرهنگی به اندازه نیاز جامعه نبوده است.

به گفته وی از ۸ سال دفاع مقدس وفضای ارزشی حاکم بر آن در جامعه هیچ استفاده و بهره‌ای برده نشده است تا فضای ارزشی دفاع مقدس همچنان برجامعه حاکم و پایدار بماند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هرچند فعالیت‌های فرهنگی با اررزشی در حوزه مختلف انجام شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

اگربه نیاز‌های جامعه پاسخ داده نشود شیادان موج سواری خواهند کرد

آیت الله سلیمانی از وجود عرفان‌های کاذب در جامعه اسلامی انتقاد کرد و با بیان اینکه گرایش به خرافات در جامعه اسلامی قابل قبول نیست، افزود: اگر حوزه علمیه، مساجد، تکایات، وزارت فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما نیاز‌های فطری جامعه را پاسخگو باشند وغذای روحی مردم را تهیه کنند، غذای مسموم به مردم داده نخواهد شد.

به گفته وی تا زمانی که نیاز‌های جامعه پاسخ داد نشود، شیادان با استفاده از نیاز‌های جامعه موج سواری می‌کنند و فضای مسموم را برای جامعه آماده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امروز یک مسجد در کاشان را نمی‌توان معرفی کرد که یک روحانی به تراز مسجد داشته باشد و بتواند ازهمه ظرفیت‌ها و استعداد و امکانات پیرامون مسجد برای مردم پیرامون مسجد استفاده کند.

آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه تنها از ۱۰ درصد ظرفیت حوزه فرهنگ استفاده می‌شود و هنوز از ۹۰ درصد ظرفیت فرهنگی استفاده نشده است، ابرازداشت: امروزآنچه را که ما درحوزه فرهنگ دراختیار داریم آن چیزی نیست که باید دراختیار داشته باشیم.

به گفته وی انجمن جوانان سینمای ایران تحول فرهنگی را با محوریت مسجد محوری می‌تواند رقم بزند چرا که با نیاز‌های نوجوانان و جوانان آشنا و همسو بوده و می‌توانید با جوان‌ها همراه شده و با اعتماد سازی از آن‌ها انتظار مشارکت در تحقق فرهنگ اصیل انقلاب و ایران و تمدن ایرانی و تمدن دینی داشت./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات