۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۹۶۵۹۷

اهالی رسانه به دیدار خانواده شهید فخری‌ زاده رفتند

اهالی رسانه به دیدار خانواده شهید فخری‌ زاده رفتند
سالگرد شهید محسن فخری‌ زاده با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، جهانبخش سلطانی بازیگر و پیشکسوت تلویزیون، حسن صنوبری شاعر، محمدعلی گودینی داستان‌نویس، محمدعلی نقویان مستندساز در منزل این شهید بزرگوار برگزار شد.‌

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین قرایی، مدیرکل روابط‌ عمومی رسانه‌ ملی ابتدای این مراسم گفت: در سالگرد شهید بزرگوار محسن فخری‌ زاده با دوستان هنرمند به این نتیجه رسیدیم که به دیدار خانواده شهید بیاییم و هر کس به سهم خود اثر هنری که در جایگاه این شهید عالی‌مقام انجام داده به خانواده این عزیز ارائه کند. هنرمندان اعتقاد دارند از طریق هنر بیشتر به این شهید باید پرداخته شود.

جهانبخش سلطانی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون با اشاره به مقام شامخ این شهید عرصه علم و دانش افزود: همه دوستانی که در این جمع حضور دارند اهل هنر و معرفت هستید. من کمتر از آنم که بخواهم درباره این شهید بزرگوار که آگاهانه به شهادت رسید، چیزی بگویم. زیست این شهید ساعت به ساعت برای اعتلای ایران، هویت و شناسنامه ملت شهیدپرور ایران بود. کسانی که اهل جهاد و دفاع هستند دشمن زودتر آنها را می‌شناسد و می‌خواهد آنها را از بین ببرد. این شهدا، استکبار را زمینگیر کرده و چهره او را در جهان رو کرده‌اند. شهدایی مثل شهید محسن فخری‌زاده و شهیدسپهبد قاسم سلیمانی، آبرویی برای استکبار در دنیا باقی نگذاشته‌اند. شهادت قسمت هر انسانی نخواهد شد. شهید محسن فخری‌زاده برای جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی مبارزه می‌کرد.

حسن صنوبری شاعر حماسی، شعری را که در وصف شهید فخری‌زاده سروده بود خواند و تاکید کرد: در این خانه دو شهید وجود دارد. یکی خود شهید فخری‌زاده و دیگری همسر بزرگوار او. صبوری و متانت این بانوی بزرگوار مانند حضرت زینب(س) است که داغ بزرگی را تحمل کرده‌اند. امیدوارم شهید محسن فخری‌زاده در این دنیا و آخرت شفیع ما باشند و ما را دعا بفرمایند.

محمدعلی گودینی، داستان‌نویس در بخشی از این دیدار توضیح داد: من با شنیدن خبر شهادت چند نفر از شهدا خیلی اذیت شدم.‌ یکی بعد از شنیدن خبر شهید سلیمانی بود. حتی جرات نگاه کردن به صفحه تلویزیون را هم نداشتم. مرتبه بعدی با شنیدن خبر شهید محسن فخری‌زاده بود که خیلی حال خرابی داشتم. من بعد از شهادتش فهمیدم یک فرهیخته و دانشمند هسته‌ای و موشکی را از دست دادیم.

وی افزود: اگر خدا به من توفیق داد تا درباره این شهید عزیز قصه‌ای بنویسم، خانواده این شهید باید با من همکاری کنند و ناگفته‌هایی که می‌توانند در اختیار من بگذارند تا یک کار جدی و در وصف این شهید بزرگوار بنویسم.

محمدمهدی نقویان، مستندساز که کلیپی در وصف شهید محسن فخری‌زاده ساخته، عنوان کرد: خیلی خوشحالم جایی قدم گذاشته‌ام که شهید فخری‌زاده در آنجا زیست داشته است. ما اسطوره‌های زیادی در ایران داریم و امیدوارم بتوانیم خدمت کوچکی در رسانه برای این شهدا انجام دهیم.

مرتضی شهریاری، نقاشی که تاکنون بیش از ۶۰ اثر هنری پرتره برای شهدا نقاشی کرده، عنوان کرد: در آثاری که برای شهدا کشیده‌ام آنها به من کمک می‌کنند. نمی‌دانم چه سری است که هر چه شهدای ما با صلابت‌تر هستند، مظلومیت آنها در جامعه بالا می‌رود. ماندگاری برای من هنرمند و نقاش این است که کشیدن چهره شهدا را در کارنامه خود داشته باشم. ما باید ادامه‌دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم. خدا را شاکریم در کشوری زیست می‌کنم که شهدای گرانقدر زیست می‌کنند.

حامد مهربانی، مجری شبکه دو بیان کرد: به محض ورود به منزل این شهید عالی‌مقام، روح معنوی حاکم بر این منزل من را گرفت و امیدوارم این شهید ما را دعا کنند. شهادت شهید فخری‌زاده مثل شهادت حاج قاسم بسیار سنگین بود. ما مجریان و هنرمندان رسانه‌ملی پس از شهادت این شهید عزیز، بیانیه‌ای در ثنای او و جایگاه علمی او منتشر کردیم. ویژگی شهید فخری‌زاده نسبت به شهدای دیگر این بود که این شهید تازه بعد از شهادتشان شناخته شدند. زندگی او سراسر خیر و برکت بود و در راه علم و اعتلای کشور تلاش بسیار داشتند. شنیدم شهید فخری‌زاده شعر هم می‌گفت و طبع شعر و هنر داشتند. این برای من بسیار جالب بود.

صدیقه قاسمی، همسر شهید فخری‌زاده ضمن تشکر از اهالی رسانه که در این مراسم حضور داشتند، بیان کرد: شهید فخری‌زاده رسالت خود را در اعتلای پرچم اسلام و ایران به انجام رساندند و حالا نوبت رسانه‌ملی و دیگر رسانه‌هاست که او را به مردم ایران و جهان بشناساند. شهیدمحسن فخری‌زاده بسیار گمنام بود و از شما می‌خواهم نگذارید او پس از شهادت هم گمنام باشد. باید درباره فعالیت‌های انقلابی و علمی این شهید راه علم و اقتدار کشور، سریال و فیلم و کارهای هنری زیادی ساخته شود.

حامد فخری‌زاده یکی از پسران شهیدمحسن فخری‌زاده در ادامه صحبت‌های مادرش گفت: آنچه هنر از شخصیت افراد به نمایش می‌گذارد بسیار تاثیرگذارتر از کارهای دیگر است. هر آن چیزی که دیگران نمی‌بینند را هنرمندان می‌بینند. بنابراین آنها نقش مهمی در شناسایی چهره‌ها بین مردم دارند و می‌توانند مخاطبان را با زوایای پنهان زندگی شخصی مانند شهیدمحسن فخری‌زاده آشنا کنند.

مهدی فخری‌زاده هم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شهدا افزود: حضرت آقا وقتی می‌فرمایند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، دقیقا به همین مساله اشاره دارند که می‌توان از هر طریق، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داشت. با کارهای هنری می‌توان سلیمانی و فخری‌زاده پروری کرد.

در پایان جهانبخش سلطانی، تابلویی از چهره شهید فخری‌زاده را -که مرتضی شهریاری کشیده بود- به خانواده شهید اهدا کرد.

روزنامه جام جم

ارسال نظرات