۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۹۶۴۶۵

رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای به پایان رسید

رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای به پایان رسید
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال ترور شهید فخری‌زاده گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به‌زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده، دانشمند گمنامی بود که فقط بعد از شهادتش، مردم با بخشی از خدمات ایشان آشنا شدند. خدمات شهید فخری‌زاده، به‌ویژه در حوزه دانش و تجربه هسته‌ای، ماندگار خواهد بود.

غریب‌آبادی با اشاره به این که ترور این دانشمند برجسته، مانند ترور دیگر شهدای عزیز هسته‌ای، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است، از بی‌عملی و سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های مدعی مبارزه با تروریسم در قبال این جنایت انتقاد کرد و گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به‌زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، رسیدگی کیفری به این ترور‌ها نیز در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفته و یک پرونده در این خصوص تشکیل شده و پرونده‌های دیگری نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: انتظار داریم با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، این جنایت‌ها را در عرصه بین‌المللی نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهیم.

ارسال نظرات