۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۶۶۸۰
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

حوزه علمیه متناسب با نیاز دستگاه ها برنامه ریزی می کند

حوزه علمیه متناسب با نیاز دستگاه ها برنامه ریزی می کند
آیت الله اعرافی گفت: حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز سایر دستگاه‌ها، طرح ها و اقداماتی را برنامه ریزی و ارائه می کند که از جمله آن تعامل و همکاری با قوه قضائیه است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، در دیدار امام جمعه و مدیرحوزه علمیه شهرستان کازرون، که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهارکرد: همراهی امام جمعه با مدیرحوزه علمیه شهرستان یکی از برکات ارزشمندی است که شامل شهرستان کازرون شده است و این همراهی و اتفاق نظر آثار و برکات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: در حال حاضر از ۳۰۰ طرح تحولی حوزه علمیه یکصد طرح در مرحله اجرا است، برنامه ۵ ساله، آمایش، نظام درختواره رشته‌ها، طرح‌های عمرانی و ... از جمله آن است. یکی از این طرح‌ها همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که خود ۳۷ ریز موضوع دیگر همچون؛ طلاب وظیفه، طلاب مدارس طرح امین، ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان را دنبال می‌کند.

آیت الله اعرافی، به همکاریهای حوزه و آموزش پرورش و ریل‌گذاری‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار طلبه وظیفه و هفت هزار مدرسه طرح امین در کشور فعال می‌باشند و هر سال بر تعداد آن نیز افزوده می‌گردد.

عضو فقهای شورای نگهبان، افزود: از این دست تفاهم‌نامه‌ها میان حوزه و نهادهای دیگر نظام وجود دارد که حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز سایر دستگاه‌ها، طرح ها و اقداماتی را برنامه ریزی و ارائه می کند که از جمله آن تعامل و همکاری با قوه قضائیه، طرح مشترک با مساجد و...می توان اشاره کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به برگزاری اجلاس سه روزه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این سه روز گزارشی از آخرین دستاوردها، مجموعه طرح های عمرانی مفتاح، اقدامات و منظومه فکری حوزه های علمیه ارائه شد و من در این سه روز، روزانه متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت وقت گذاشته‌ام.

مدیرحوزه های علمیه، خطاب به مدیر و معاونین حوزه علمیه کازرون، گفت: ارائه برنامه ۵ ساله، برخورداری از دروس سطح عالی، برخورداری از استاد درس خارج، توسعه رشته‌های آموزشی، نگاه ویژه به آموزش های کاربردی و مهارتی مسائلی است که باید مورد توجه تمام حوزه‌های علمیه استان ها و شهرها قرار بگیرد.

ارسال نظرات