۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۹۶۷۵۹
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق:

نتایج انتخابات را هرگز قبول نخواهیم کرد

نتایج انتخابات را هرگز قبول نخواهیم کرد
گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه در بیانیه‌ای نتایج نهایی انتخابات اعلام‌شده را رد و اعلام کرد که نتایج نهایی اعلامی را هرگز نخواهد پذیرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه سه‌شنبه‌شب ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «هرگز نتایج اعلامی را قبول نخواهند کرد؛ چرا که بدون شک کمیسیون انتخابات این نتایج را از قبل آماده کرده بود».

در این بیانیه آمده است: «تناقض در اظهارات کمیسیون انتخابات نشان می‌دهد که کمیسیون و دستگاه قضایی به شکایت‌ها به‌صورت جدی رسیدگی نکرده‌اند».

چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق افزود: «آنان یک بار می‌گفتند که با بازشمارش آرا به‌صورت دستی، تغییرات به‌صورت گسترده و چشمگیر صورت گرفته است و بار دیگر می‌گفتند، نتایج صد در صد مطابقت دارد!».

به گزارش المیادین، در ادامه بیانیه آمده است که «عدم هماهنگی کمیسیون انتخابات در رابطه با آرای باطله و ابطال آرای برخی از حوزه‌های انتخابی کاملاً گویای این تناقضات بود».

گروه عراقی «چارچوب هماهنگی» متشکل از احزاب شیعه تأکید کرد که دلایل مستند و محکمی در اختیار دارد که نشان می‌دهد در نتایج انتخابات دستکاری شده است و به همین دلیل نتایج کنونی را قبول نخواهد کرد.

در پایان بیانیه آمده است: «ما از دادگاه عالی عراق این انتظار داریم بدون اینکه تحت تأثیر مسایل سیاسی قرار بگیرد، با موضوع شکایت‌ها و درخواست تجدیدنظر‌ها و دلایل و شواهد، بی‌طرفانه برخورد کند تا انصاف در حق مردم و رأی‌دهندگان و نامزدها رعایت گردد».

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق روز سه‌شنبه با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور گفت که شکایت‌ها تنها منجر به تغییر 5 کرسی در استان‌های بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره شد.

بر اساس اعلام کمسیاریای عالی انتخابات عراق، جریان صدر با کسب 73 کرسی، جایگاه اول را حفظ کرده است و پس از آن ائتلاف سُنی تقدم به‌رهبری «محمد حلبوسی» 37 کرسی را کسب کرد و ائتلاف دولت قانون به‌رهبری نوری المالکی با کسب 33 کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت./۹۸۸/

ارسال نظرات