۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۹۶۷۹۵
حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با رسا:

نمایندگان مجلس از شجاعت، بصیرت و دشمن شناسی شهید مدرس الگو بگیرند

نمایندگان مجلس از شجاعت، بصیرت و دشمن شناسی شهید مدرس الگو بگیرند
حجت الاسلام سالک گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شجاعت، بصیرت، استعمار ستیری و دشمن شناسی شهید آیت الله مدرس را الگوی کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، به تبیین شاخص های نمایندگان تزار انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شهید مدرس برخوردار از ویژگی های مهمی بود که باید الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه شهید آیت الله مدرس متخلق به اخلاق انسانی و الهی بود، بیان کرد: آیت الله مدرس انسانی مؤمن، با تقوا و خدا باور بود و تمام اعمال و رفتار خود را در محضر خدا می دید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: شهید مدرس مردم دار و مردم دوست بود و همچنین ایشان از زندگی ساده ای برخوردار بود، از این رو با اشرافیت مبارزه می کرد.

وی شهید آیت الله مدرس را انسانی شجاع و نترس توصیف و اظهار کرد: زمانی که رضاخان قلدر با آیت الله مدرس مواجه شد به وی گفت که تو از جان من چه می خواهی؟ این عالم با شجاعت و صراحت لهجه اعلام کرد که می خواهم تو نباشی.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه شهید آیت الله مدرس عالم به فقه آل محمد و شارح نهج البلاغه بود، افزود: آیت الله مدرس جزء پنج نفر از فقهای مجلس شورای ملی بود و این شخصیت بزرگ نیز در مقابل استعمار انگلیس و روس با شجاعت ایستادگی کرد.

وی دشمن شناسی، بصیرت و آگاهی به زمان خویش را از مهمترین ویژگی های شهید آیت الله مدرس دانست و ابراز کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی شجاعت، بصیرت، استعمارستیزی و دشمن شناسی شهید آیت الله مدرس را الگوی کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه امروز مجلس یازدهم با عنوان مجلس انقلابی مطرح شده است، گفت: مجلس نباید تنها شعار حمایت از رهبری را سر دهد، بلکه در عمل باید مطیع و مجری دستورات رهبر معظم انقلاب باشد که نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گام های مؤثری در این راستا برداشتند.

ارسال نظرات