۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۹۶۹۱۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

مراقب جریان خزنده نفوذ فرهنگ غرب در شهرها باشیم

مراقب جریان خزنده نفوذ فرهنگ غرب در شهرها باشیم
مازندران - امام جمعه ساری با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگ غرب در شهرها، گفت: باید مراقب این جریان خزنده نفوذی باشیم و نگذاریم این فرهنگ غلط در جامعه ما گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در دومین سالگرد شهید سید محسن طاهری در روستای ششک بخش چهاردانگه ساری با اشاره به این که هدف خداوند از حیات و ممات امتحان انسان ها بوده است، گفت: متأسفانه زندگی برخی ها همواره با غفلت و بی عبادتی همراه است.

وی با بیان این که در مقابل عبادت، خدا پرستی، تقوا، عفاف و حجاب و ارزش های دینی در زندگی بسیاری از مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: باید سبک زندگی دینی و الهی در جامعه امروز بیش از پیش ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در یک جامعه دینی نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: خداوند انسان بی درد و بی تفاوت را دوست نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که باید به عنوان یک انسان مؤمن و با تقوا نسبت به امور دیگران دغدغه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انسان مؤمن هیچ گاه نمی تواند نسبت به وضعیت همنوع خود بی تفاوت باشد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به سبک زندگی عزتمندانه و ذلت ناپذیر اشاره کرد و گفت: انسان هایی که چنین شیوه زندگی را انتخاب می کنند زیر بار ظلم نخواهند رفت و نمی پذیرند که یک انسان ذلیل و حقیر باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امام حسین(ع) ذلت را نپذیرفت و زندگی با شرافت، عزتمندانه و مستقل را برگزید، خاطرنشان کرد: در دهه های اخیر شهید مدرس نیز نپذیرفت زیر بار ظلم و استبداد بیگانه برود و به همین دلیل این روحانی با بصیرت را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به این که شهید مدرس اسوه یک روحانی آزاده و با عزت بود، تصریح کرد: این روحانی استکبار و استبداد ستیز عزت ایران و ملت ایران می خواست یک انسان آزاده بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در این جهان هستی باید با خدا زندگی کنیم، بیان داشت: باید نسبت به مردم دغدغه داشت و به فکر خدمت به آنها بود و انسان مصلحی باشیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید به دنبال شیوه زندگی الهی باشیم، خاطرنشان کرد: شهدا مرگ عزتمندانه را انتخاب کردند و امروز همه ما به این عزیزان مدیون هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگ غرب در شهرها، تصریح کرد: باید مراقب این جریان خزنده نفوذی باشیم و نگذاریم این فرهنگ غلط در جامعه ما گسترش پیدا کند./950/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
بازطراحی نظام تربیتی در کشور بر عهده قرارگاه های فرهنگی انقلاب است.
0
0