۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۶۹۶۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت‌وگو با رسا:

علامه امینی فانی در ولایت بود

علامه امینی فانی در ولایت بود
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به زحمات علامه امینی برای جمع آوری کتاب «الغدیر» گفت: ایشان فانی در ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های شخصیتی علامه امینی و ذوب ایشان در ولایت گفت: علامه امینی(ره) از شخصیت‌هایی بود که قلم و بیان را در مسیر اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) جمع کرده بود و کتاب کم نظیر الغدیر ایشان کتابی جامع و کامل در اثبات امیرالمومنین(ع) است.

وی ادامه داد: حدیث غدیر در غدیر خم که علامه امینی(ره) با ۱۱۰ راوی این حدیث را نقل کرده است حدیث متواتری است و نمی‌توان در آن خدشه وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد: یکی از کار‌های مهمی که ایشان انجام دادند این است که شعر‌هایی که در عصر‌ها و زمان‌های گذشته - از عصر امیرالمؤمنین(ع) تا عصر علامه امینی- درباره حدیث غدیر سروده شده است را در کتاب الغدیر با بیانی رسا بیان کرده و جمع آوری کرده است.

وی ضمن اشاره به سفرهای مختلف علامه امینی به کشورهای خارجی اظهار کرد: ایشان منابعی را که در کشور‌های مختلف بوده است با رفتن به سفر‌های متعدد به کشور‌های خارجی جمع آوری کرده و زحمات فوق العاده زیادی را تحمل نمود تا با جمع آوری منابع مختلف، کتاب ارزشمند الغدیر را تألیف کند و اگر انسان با عینک انصاف به این کتاب ارزشمند نگاه کند و آن را از اول تا آخر بیند، به زحمات بسیار علامه پی خواهد برد.

استاد درس خارج حوزه های علمیه افزود: امکاناتی که در عصر ما وجود دارد در عصر علامه نبود و ایشان چنانچه نقل است گاهی تا ۱۸ ساعت فعالیت و مطالعه داشته و تنها ساعاتی را به استراحت می‌پرداختند و تنها به این خاطر که منابع مختلف و دست اول را جمع‌آوری و مشاهده نماید، مشکلات زیادی را تحمل می‌کردند.

وی در پایان ضمن اشاره به عجین بودن علامه امینی با ولایت بیان داشت: درباره شخصیت علامه امینی باید گفت که ایشان واقعاً فانی در ولایت بود؛ و یکی از بزرگان نقل می‌کرد من شاهد این ماجرا بودم که گاهی علامه می‌آمد و در ایوان امیرالمومنین(ع) می‌ایستاد و بدون اینکه داخل ایوان شود برای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) بسیار گریه می‌کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
علامه امینی به حق از سرآمدان مفاخر بشری هستند
0
0