۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۹۶۹۴۳
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

والدین فرزندان خود را به سوی حوزه و علوم الهی سوق دهند

والدین فرزندان خود را به سوی حوزه و علوم الهی سوق دهند
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اگر امروز فرزندان خود را به سمت حوزه و دانش اسلامی و علوم الهی و قرآنی هدایت نکنیم، قطعا فردا با خلاء وسیع عالمان دینی روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: پایه واساس مدیریت ۸ سال دفاع مقدس بردوش جوانان کشوربود.

وی با اشاره به اینکه جوانان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی نقش اساسی و محوری دارند، افزود: جوانان ایران اسلامی شناسنامه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های ملی مذهبی کشورهستند.

به گفته وی جوان استقلال طلب و آرمان گرا، آلوده به ذخارف مادی نیست و تعلق خاطر به مسائل دنیا ندارد و استکبارستیز و آزدیخواه است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این فرمایش رهبرمعظم انقلاب که جوانان باید اهل آگاهی و سیاست باشند، اظهار داشت: قدرت تحلیل سیاسی و مشارکت سیاسی وظیفه جوانان دانشجوی است، اما برخی دوست ندارند جوانان به مسائل سیاسی آشنا باشند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان سرمایه و دستمایه امروز و فردا کشور هستند و باید به جوان اعتماد و تکیه کرد و امور کشور را باید جوانان سپرد، تصریح کرد: اموری که به فیزیک بدنی و شرایط جسمانی نیازمند است به جوانان واگذار شود و اموری که به تفکرو تحلیل نیاز و تجربه نیاز دارد به بزرگان واگذار کرد و جوانان در کنار بزرگان و با استفاده از چراغ راه و تجربه بزرگان این مسیر را طی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سرداران، جانبازان، خانواده شهدا، دانشمندان و علمای ما پیشتازان نسل جوان ما هستند و اگر بنا است در مسیر اصلی و صحیح حرکت کنیم باید ازپیشکسوتان به عنوان چراغ راه استفاده و بهره ببریم.

آیت الله سلیمانی در ادامه به جایگاه رفیع حوزه علمیه اشاره کرد و با بیان علمایی همچون مصباح یزدی ها، جوادی آملی ها، حسین نوری ها، ناصر مکارم‌ شیرازی ها در حوزه‌های علیمه تربیت شدند، افزود: اگر امروز فرزندان خود را به سمت حوزه و دانش اسلامی و علوم الهی و قرآنی هدایت نکنیم، قطعا فردا با خلاء وسیع عالمان دینی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دارالمومنین کاشان به برکت علمای این دیار در جهان اسلام می‌درخشد، گفت: ملاحبیب الله شریف‌ها افکار مردم کاشان را ساماندهی دینی کردند و ملامحسن‌های فیض کاشانی‌ها نیز اعتقادات مردم را درمسیر هدایت قراردادند و آیت الله سیدعلی یثربی و آیت الله سید مهدی یثربی نیز مرزبان فکری و اعتقادی مردم کاشان بودند.

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به ثبت نام مجدد مدارس علمیه از یکم آذر تا ۳۰ دی ماه در مدارس علمیه، گفت: حوزه علمیه برای نخستین بارابتکارمجدد ثبت نام علاقمندان در ترم دوم آغاز کرده و در بهمن ماه پذیرش طلاب دارد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه پیش ازاین حوزه تنها در ترم اول پذیرش طلاب داشت، اما در سال جاری برای هر دو ترم پذیرش طلاب خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد جوانان مستعد و با انگیزه الهی این مسیر را که پیشتازان آن شیح طوسی ها، شیخ مفید ها، شیخ انصاری‌ها و امام امت و رهبرمعظم انقلاب است را انتخاب کنند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات