۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۶۹۷۰۴۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به کیفی سازی فعالیت های علمی در سطح مدارس علمیه

ضرورت توجه به کیفی سازی فعالیت های علمی در سطح مدارس علمیه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین فلاح بر ضرورت توجه به بعد کیفی فعالیت های علمی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به جایگاه مدارس علمیه در تربیت طلاب انقلابی، فاضل، مهذب و مستعد، گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه در خط مقدم این رسالت مهم قرار دارند.

وی با بیان این که مدرسه مهم ترین پایگاه در علم آموزی و اخلاق محوری طلاب است، افزود: اگر محیط و نوع برنامه های مدارس علمیه، طلبه پرور باشد به طور حتم شاهد تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی در این مدارس هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به پیشینه کهن حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ، تصریح کرد: عالمان بزرگ و فقهای نامداری در این مدارس علمیه رشد و نمو یافته اند که امروز برخی از آن شخصیت ها مایه فخر جهان اسلام هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وظیفه همه بازگرداندن مدارس علمیه به همان دوران طلایی گذشته است، خاطرنشان کرد: البته در طول همه این سال ها، زحمات و تلاش های ارزشمندی در جهت رشد کمی و کیفی مدارس علمیه صورت گرفته، اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از ابتدای استقرار مدیریت های استانی شاهد رویدادهای ارزشمندی در سطح مدارس علمیه استان بودیم، تصریح کرد: این تحولات علمی، اخلاقی، فرهنگی و پژوهشی در سطح مدارس علمیه مرهون و مدیون تلاش های مدیران سابق حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند مشارکت عمومی در سطح مدارس علمیه استان است، بیان داشت: نقش مدیران و اساتید مدارس علمیه در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به بعد کیفی فعالیت های علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: در حال حاضر رویکرد اصلی در سطح حوزه های علمیه کیفی سازی فعالیت ها است.

وی، یکی از برنامه های مهم این مدیریت را تحول واقعی در سطح مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: این تحول با کیفی سازی فعالیت های علمی در مدارس علمیه و همچنین رونق پژوهش تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح بر ضرورت توجه جدی مدارس علمیه به مقوله پژوهش و نوآوری تأکید کرد و افزود: پایان نامه های طلاب مدارس علمیه باید به سمت مسائل مشکلات مبتلابه جامعه سوق پیدا کند تا بتواند گره ای مشکلات موجود را رفع کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه نباید در عرصه تولید علم و پژوهش و نوآوری از سایر مراکز علمی باز بماند، تصریح کرد: خوشبختانه همه بسترهای علمی در سطح حوزه های علمیه برای یک جهش مناسب در این بخش فراهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران به رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد یک تحول ملموسی در مباحث پژوهشی حوزه های علمیه هستیم که با تقویت آن می توان به نتایج ارزشمندی در این بخش دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح، تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی حوزوی را نیز از دیگر رویکردهای جدید در حوزه عنوان کرد و افزود: در این خصوص نیز تاکنون اقدامات ارزشمندی در سطح استان انجام شده که در دوره جدید نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد./950/پ210/

ارسال نظرات