۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۹۷۱۰۶
استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد؛

«وحدت»؛ اصلی ترین پیام انقلاب اسلامی

«وحدت»؛ اصلی ترین پیام انقلاب اسلامی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: یکی از اولین و اصلی ترین پیام های انقلاب اسلامی به جهان، یادآوری پیام وحدت در بین مسلمین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در دیدار با جمعی از اعضای بسیج طلاب و روحانیون کرمانشاه اظهار داشت: بدترین و شقی ترین مردم نزد خداوند متعال کسانی هستند که همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین دیگران هستند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: بنابراین کسانی که در مسیر ایجاد نفرت بین انسان ها حرکت می کنند از هرگونه رحمت الهی به دور خواهند بود، کما اینکه اکنون نیز شاهد حضور و فعالیت این افراد در جهان اسلام هستیم.

وی با اشاره به اینکه تفرقه جویی یکی از نمادهای شیطان است، بیان داشت: وحدت یکی از ارکان اسلام است. قرآن، رسول اکرم (ص)، اهل بیت علیهم السلام و همه بزرگان دین همواره مردم را به سمت ایجاد امت واحده تشویق و سوق داده اند ولی اکنون برخی از علمانماها در جهان اسلام خود عَلَم تفرقه بر دوش می کشند.

حجت الاسلام سالاری وضعیت کنونی جهان اسلام را معلول حضور این عالمان بی علم و بی تقوا دانست و گفت: عالمانی که به میل و زعم خود اسلام را تفسیر می کنند و بین برادران دینی خط جدایی ترسیم می کنند نه تنها در این دنیا جایی در بین مسلمین ندارند، بلکه بدترین و سخت ترین عذاب های الهی در انتظار آنان است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: رسول خدا (ص) به شدت با گروه گرایی و قومیت گرایی مخالفت بودند زیرا این حضرت عاقبت ناخوشایند این گونه تفکرات را برای مسلمین به عینه می دیدند، لذا همواره کلام و رفتار ایشان در مسیر انسجام مومنین بود.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که تفکرات پوچ زمینه ای برای درهم شکستن وحدت مسلمین شود، اظهار داشت: بسیاری از جریان ها در جهان اسلام به صورت رسمی و غیررسمی در مسیر پیاده کردن برنامه های استعماری و استکباری دشمنان عمل می کنند. این جریانات ماموریت دارند اجازه ندهند که مسلمین به یک امت واحده تبدیل شوند، این جریانات در پوشش دین امروز به نام «سلفی گری»، «وهابیت»، «تکفیری» و... خود را به جهانیان نشان می دهند.

وی ادامه داد: این بدعت های جدید در جهان اسلام همگی در راستای پیاده سازی پروژه «توطئه» در بین مسلمین به حیات خود ادامه می دهند، این بدعت ها به وجود آمده اند که اصل دین را تخریب کنند و بی شک پشت سر این گروه ها و جریان های فکری و عقیدتی شاهد حضور سرویس جاسوسی بیگانه هستیم.

حجت الاسلام سالاری عنوان داشت: مشترکات بین مسلمین و مذاهب اسلامی بیش از 90 درصد است بنابرین با وجود این همه اشتراک اعتقاد، نباید شاهد این همه فرقه و گروه در جهان اسلام باشیم، زیرا هر چه تعداد این فِرق در بین مسلمین زیاد باشد، دست یافتن به وحدت واقعی برای ما دورتر خواهد شد.

این استاد اخلاق خاطرنشان ساخت: خوشبختانه مسئله وحدت در ایران اسلامی با وجود این همه تنوع دینی، مذهبی، قومیتی و فرهنگی حل شده است و از این حیث هیچ مشکلی در کشور نداریم و همین امر خود باعث حساسیت کشورهای استکباری به این موضوع شده است بنابراین دست به هر کاری می زند که پروژه «تفرقه» در داخل ایران کلید بخورد، ولی الحمدالله تاکنون همه این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شده اند.

وی به تلاش دشمنان برای جلوگیری از صدور پیام انقلاب اسلامی یعنی «وحدت» اشاره کرد و افزود: یکی از اولین و اصلی ترین پیام های انقلاب اسلامی به جهان اسلام، یادآوری پیام وحدت در بین مسلمین بود که این امر باعث از بین رفتن بسیاری از منافع استکباری می شد، بنابراین از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی هجمه های دشمن علیه این ملت و نظام آغاز شد و هم اکنون نیز با همان شدت ادامه داد./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات