۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۹۷۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین عماد تبیین کرد؛

مأموریت های مرکز امور نخبگان / حوزه درباره نخبگان حرف واحد داشته باشد

مأموریت های مرکز امور نخبگان / حوزه درباره نخبگان حرف واحد داشته باشد
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه به تبیین مأموریت های این مرکز پرداخت و گفت: حوزه در مسأله نخبگان حرف واحد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد رئیس مرکز نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه در نشستی صریح و بی پرده با جمعی از نخبگان حوزوی ضمن تشکر از خبرگزاری رسا برای فراهم کردن زمینه این جلسه، با اشاره به اینکه اکثریت ورودی های حوزه های علمیه از سرآمدان استعدادی به شمار نمی روند، گفت: واقعیت ها و بررسی ها نشان می دهد رشد علمی و آینده نگری و خصلت های روحی و روانی در شکل گیری استعدادهای برتر تأثیر چشمگیری دارد.

وی افزود: یک دانشجو ارشد روانشناسی دانشگاه اصفهان پژوهشی انجام داده تا بررسی کند ضریب هوش هیجانی میان دانشجویان دانشگاهیان و حوزویان چقدر است؟ زیرا هوش هیجانی تأثیر بالایی در مدیریت دارد از همین رو پژوهش مهمی است که با مد نظر قرار دادن چند حوزه و دانشگاه صورت گرفت و نتیجه پایان نامه حوزه او این بود که ضریب هوش هیجانی در میان طلاب حوزه های علمیه به میزان معناداری بیشتر از هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه است.

مأموریت های مرکز امور نخبگان حوزه / حوزه در مسأله نخبگان حرف واحد داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به دغدغه های خود در زمینه وحدت میان جوامع علمی، گفت: امروز فرصت استعداد های برخاسته از انگیزه و نگاه طلابی که با همه گرفتاری ها برای سربازی حضرت حجت(عج) آمده اند را نمی توان نادیده گرفت.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با ابرزا تأسف از عدم ارائه دستاوردها و توانایی های طلاب به جامعه، گفت: حوزه های علمیه داعیه هایی دارد که متأسفانه نه تنها در جهان معاصر مورد پسند نیست، بلکه گاهی مورد بغض نیز واقع می شود و متأسفانه برخی رسانه ها هم در این زمینه سوءاستفاده کرده و فضا را غبارآلود می کنند.

وی مأموریت های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه را مورد تبیین قرار داد و گفت: ما در این مرکز 4 مأموریت ویژه داریم که یکی از آنها «زمینه سازی جذب استعداد های خوب و برتر از نظام آموزش عمومی و آموزش عالی به سمت حوزه های علمیه» است که منحصر به مرکز نخبگان نیست و بنا بوده در این زمینه با بقیه نهاد ها مشارکت کنیم.

مأموریت های مرکز امور نخبگان حوزه / حوزه در مسأله نخبگان حرف واحد داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین عماد «شناسایی استعداد های برتر حوزه های علمیه» و «توانمندسازی و حمایت از استعدادهای برتر» را از دیگر مأموریت های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه دانست و ابراز کرد: همچنین «زمینه سازی برای بهره گیری حوزه، جامعه و نظام از ظرفیت نخبگان و استعداد های برتر» نیز مأموریت دیگر ما محسوب می شود.

وی در بیان جامعه هدف مرکز نخبگان حوزه، گفت: استعداد های برتر، برگزیدگان از میان اساتید و مدیران، نخبگان فرهنگی، تهذیبی و تربیتی حوزه های علمیه و مفاخر حوزه های علمیه جامعه ای هستند که در هدف حمایت و مأموریت ما هستند و باید باید با آن ها ارتباط برقرار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد اظهار داشت: استعداد برتر کسی است که ظرفیت ذهنی، فکری، اخلاقی و تدبیرگری لازم را دارد که به لحاظ یافته ها به سمت نخبگی حرکت کند؛ نخبه یعنی شخصیتی تکامل یافته که در زمینه کارآفرینی، ادب، هنر و مدیریت کارآمد باشد؛ استعداد برتر سقف سنی وجود دارد و عده ای هستند که از مرز چهل سالگی عبور می کنند اما از شخصیت تأثیرگذار بالفعل در عرصه ملی فاصله دارند.

وی ادامه داد: مفاخر حوزه های علمیه چهره های قریب به مرجعیت اند که از سطح نخبگی فراتر هستند؛ مراجع عظام نیز از مقوله نخبگی فراتر هستند و باید پدری حوزه ها را داشته باشند.

رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در مواردی از اهداف و مأموریت ها موفق بودیم و در مواردی باید گفت موفق نبودیم، از این رو باید ضمن توجه به موفقیت ها به جبران کاستی ها پرداخت.

وی اضافه کرد: باید در حوزه علمیه در همه زمینه ها به خصوص مسائل نخبگانی حرف واحدی وجود داشته باشد، چرا که اگر صدای واحد در سازمان و اندیشه موجود بود، حوزه محترم تر است.  

گفتنی است، مشروح سخنان رئیس مرکز امور نخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه به زودی در سایت خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نسل حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
متن سخنان نخبگان رو منتشر کنید.
1
1