۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۹۷۱۶۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

فراخوان هیئات مذهبی کاشان برای دریافت و تمدید مجوز

فراخوان هیئات مذهبی کاشان برای دریافت و تمدید مجوز
اصفهان - حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به تأکید شورای تامین شهرستان کاشان از فراخوان مجدد هیئات و تشکل‌ های مذهبی برای ثبت نام در سامانه طوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و مهدی بصیرتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: فراخوان مجدد نام نویسی و دریافت مجوز و تمدید مجوز هیئات مذهبی در سامانه «طوبی» آغازشده است.

وی با اشاره به لزوم دریافت مجوز ازسامانه طوبی از سوی هیئات مذهبی کاشان براساس ابلاغیه‌های سازمان تبلیغات و تاکید شورای تامین شهرستان کاشان یادآور شد: این سامانه در راستای ساماندهی هیئات مذهبی و تسهیل دریافت مجوز فعالیت هیئات وتشکل‌های دینی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام بصیرتی افزود: سامانه طوبی یا همان بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی با هدف شناسایی، ثبت، ساماندهی، نظارت و ارزیابی و در نهایت صدورمجوز فعالیت تشکل‌های دینی سه گانه «انجمن‌های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی» وهمچنین قشرتاثیرگذارمداحان اهل بیت(ع) و شاعران آئینی در سال۹۵ با هدف تسهیل گری و ساماندهی امور هیئات و تشکل‌ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه طوبی سامانه نام نویسی تشکل‌های دینی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، مداحان است از ثبت نام ۳۵۰هیئات در این سامانه خبرداد و یادآور شد: روند فراخوان جدید ثبت نام و دریافت مجوز هیئات مذهبی از اول آذر آغاز شده است.

حجت الاسلام بصیرتی همچنین از وجود حدود یک هزارهیات مذهبی در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: تعدادی از این هیئات دارای مجوز سامانه طوبی، تعدادی دارای مجوز‌های قدیمی و تعدادی نیز بدون مجوز هستند از این رو لازم است برای به روزرسانی اطلاعات، ثبت نام و یا تمدید مجوز به اداره تبلیغات کاشان مراجعه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: مسؤولان هیئات مذهبی با مراجعه به اداره تبلیغات و تکمیل اطلاعات خود در بانک اطلاعات تشکل‌های دینی اقدام به نام نویسی و یا تمدید مجوز خود کنند. /۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات