۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۹۷۱۸۵

بازداشت ۲۵۰ مقام دولتی در عربستان

بازداشت ۲۵۰ مقام دولتی در عربستان
عربستان سعودی ۲۵۰ نفر از جمله شماری از کارمندان وزارتخانه‌های کشور را به اتهام رشوه‌خواری و کلاهبرداری بازداشت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان از بازداشت ۲۵۰ متهم در پرونده‌های فساد در ۶ وزارتخانه این کشور خبر داد.

پایگاه خبری خلیج آنلاین نوشت: این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت شدگان متعلق به چندین وزارتخانه و سازمان دولتی از جمله وزارت دفاع، وزارت کشور، وزارت دادگستری و وزارت بهداشت و همچنین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

بر اساس گزارش این سازمان مهمترین اتهامات وارده به بازداشت شدگان رشوه، سوء استفاده از قدرت، جعل و کلاهبرداری است.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان با بیان اینکه در ماه گذشته چندین پرونده کیفری و اداری را آغاز کرده است، افزود: ۶۴۵۹ نوبت نظارت انجام شده که بر اساس آن ۶۵۷ متهم و ۲۵۰ نفر بازداشت شدند.

ماه گذشته سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶۰۶۱ دور نظارت را تکمیل کرده و ۵۱۲ متهم را در پرونده‌های اداری و جنایی تحت تعقیب قرار داده و بازداشت شدگان از کارمندان وزارت دفاع، امور خارجه، وزارت بهداشت و محیط زیست، آب و کشاورزی هستند.

این سازمان افزود: بازداشت‌ها به اتهام رشوه‌خواری، سوء استفاده از قدرت و جعل صورت گرفته است.

این سازمان سعودی از شهروندان خواست هرگونه سوء ظن و شکّ و شبهه به فساد مالی یا اداری را از طریق وسایل متعدد ارتباطی اطلاع دهند.

مقام‌های سعودی در سال‌های اخیر طی چندین نوبت، تعدادی از مخالفان در این کشور را به بهانه مقابله با فساد بازداشت کرده‌اند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، سال ۱۳۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی دستگیر شدند.

دستگیری و بازداشت مقامات سعودی به اتهام فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان عربستان جزئیات مربوط به اتهام این افراد را اعلام نمی‌کنند؛ در واقع شفافیتی که برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی لازم است در روند دستگیری متهمان مربوطه در عربستان وجود ندارد. حتی اطلاع دقیقی از افراد بازداشت شده نیست.

محمد بن سلمان با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

ارسال نظرات