۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۷۱۹۷
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

امید؛ نیروی محرکه مردم و کشور

امید؛ نیروی محرکه مردم و کشور
استاد حوزه علمیه تأکید کرد که القاء نا امیدی و یأس چه نسبت به امور دنیایی و چه نسبت به امور آخرتی باعث توقف کشور می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در روایت داریم سجده‌های طولانی باعث می‌شود انسان در روز قیامت با پیامبر(ص) محشور شود، اظهار کرد: پیامبر(ص) در نهایت عبودیت و بندگی بود و سجده نهایت عبادت، تواضع و خشوع در برابر خداوند است.

وی ذکر یونسیه را از ذکرهای مؤثر در سجده دانست و گفت: یونس پیامبر که یک خطای کوچکی انجام داده و امت خود را نفرین کرده بود در شکم ماهی این ذکر را می گوید «هیچ خدایی جز خدا نیست، خداوند منزه از ظلم است و من به خودم ظلم کردم» و خداوند بلا فاصله می‌فرماید ما به خاطر اینکه او این ذکر را گفت او را از غم نجات دادیم و ما مؤمنان را اینگونه نجات می‌دهیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به لقمان حکیم که پیامبر هم نبود به خاطر تقوایی که داشت حکمت عنایت کرده بود، گفت: در روایت داریم که خداوند کلماتی به لقمان عطا کرد که از عجایب است، و امام صادق علیه السلام فرمودند یکی از آن کلمات این است که می گفت آنقدر از خدا بترس که اگر عبادت جن و انس را بیاوری ممکن است تو را به جهنم ببرد و آنقدر به خدا امیدوار باش که اگر گناه جن و انس را هم داشته باشی ممکن است به بهشت بروی.

وی با بیان اینکه ما از خدا هیچ طلبی نداریم، گفت: ما باید عمل در حد اعلی داشته باشیم ولی فکر نکنیم که عمل ما، ما را از آتش جهنم نجات می دهد بلکه این فضل خدا است که ما را می تواند به بهشت ببرد و در روایت داریم که اگر فضل و رحمت خدا نباشد هیچ فردی پاک نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه راه توبه هم همیشه باز است و نباید از رحمت و فضل خدا نا امید باشیم، گفت: در روایت داریم اگر کسی ۷۰ پیامبر را هم کشته باشد و از ته دل توبه کند توبه اش پذیرفته می شود زیرا آیه قرآن است که فقط کافران هستند که از رحمت خداوند مأیوس می‌شوند.

وی یأس از رحمت خدا را خط قرمز خدا دانست و گفت: خدای بی‌نهایت عفوش هم بی نهایت است و این انسان های کوچک هستند که کینه و عقده در دلشان می ماند اما خدا اینگونه نیست و اولیاء خدا هم اهل بخشش و عفو بودند و امیرالمؤمنین(ع) بعد از ضربت ابن ملجم، به فرزندان خود توصیه کردند که اگر من جان خود را از دست دادم، او را عفو کنید همانطور که شما دوست دارید که اگر گناهی انجام دادید خدا شما را ببخشد و عفو کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انرژی منفی نسبت به رحمت و آمرزش خدا ممنوع است، ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) به امام حسین علیه السلام فرمودند «هیچ وقت گناهکاری را از گناهی که انجام داده ناامید نکن» زیرا خداوند قدرت دارد که گناهکار ترین انسان ها را تبدیل به بهترین بندگان کند و برعکس آن هم صادق است.

وی امید را باعث رشد و ناامیدی را باعث کسالت و توقف انسان دانست و گفت: در همین بحث کرونا کشورهایی که کرونا را جدی نگرفتند و در اخبارشان مدام از این بیماری نگفتند و مردم را نسبت به آن نا امید نکردند کرونا هم در آن کشورها کمتر است زیرا ترس و نا امیدی قدرت و توانایی انسان را کم می کند و اسلام با این مخالف است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: القاء نا امیدی و یأس چه نسبت به امور دنیایی و چه نسبت به امور آخرتی باعث توقف کشور می شود و دشمن هم همین را می خواهد ولی القاء امید نیروی محرکه مردم و کشور است.

ارسال نظرات