۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۹۷۲۲۷

مراسم ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌شود

مراسم ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌شود
مؤسسه شهید شیخ نمر خبر داد که قرار است به مناسبت ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر، مراسمی در دی ماه آینده برگزار شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، مؤسسه شهید شیخ نمر باقر النمر رهبر فقید شیعیان عربستان به مناسبت ششمین سالگرد شهادت وی، مراسمی برگزار خواهد کرد.

این مؤسسه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر به مدت هفت روز از ششم تا سیزدهم دی ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، از همه «مؤمنان، آزادگان، شرافتمندان، علما، شخصیتها، نهادهای علمی، رسانه‌ای، سیاسی و فرهگی، حوزه‌های علمیه» برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

در این بیانیه از جامعه بین الملل خواسته شده است که با فشار به عربستان سعودی، این رژیم را مجبور کنند که پیکر شهید را به خانواده‌اش تحویل دهند.

بر اساس این بیانیه، با وجود «جنایت رژیم سعودی در قتل شهید بزرگوار و دوستان بی‌گناهش، ولی پیکرهای مطهر این افراد به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است».

شیخ شهید نمر باقر النمر از علمای سرشناس شیعیان عربستان، در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ به همراه ۴۶ تن دیگر به دست رژیم سعودی اعدام و به شهادت رسید.

رژیم سعودی حتی مسجد امام حسین (ع) در استان قطیف را که محل نماز خواندن و سخنرانی شهید «باقر النمر» بود به کلی تخریب کردند تا وجود این مسجد، یاد و نام این شهید را به یاد نیاورد./۹۸۸/

مراسم ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار می‌شود

منبع: فارس
ارسال نظرات