۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۹۷۲۵۸
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

دشمن برای تغییر هویت دینی مردم بر امر جوانان و زنان تمرکز کرده است

دشمن برای تغییر هویت دینی مردم بر امر جوانان و زنان تمرکز کرده است
مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد که دشمن برای تغییر در هویت دینی مردم ایران به شذت بر امر جوانان و زنان تمرکز کرده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، صبح امروز در دیدار با آیت الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر، گفت: افتخار ما این است که در حوزه های علمیه خواهران، در را به روی اندیشه های نو باز گذاشته ایم و سعی می کنیم دستگاهی باشیم که قدرت حل مساله داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم زیر سایه نمایندگان مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه خواهران به رشد و بالندگی کافی برای پاسخ به مسائل اجتماعی و فرهنگی و مذهبی دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، با بیان اینکه دشمن به شدت بر امر زنان تمرکز کرده و امر جوانان و زنان برای تغییر در هویت دینی مردم ایران مورد توجه است، گفت: دشمن حتی در یک حرکت پیشدستانه به سمت کودکان و نوجوانان حرکت کرده است.

وی با اشاره به دوراندیشی امام راحل برای ایجاد فرصت حضور عمومی اقشار مختلف گفت: یکی از تدابیر رهبران بزرگ، ایجاد ظرفیت و فعالسازی ظرفیت های خاموش اجتماعی است. زنان یکی از ظرفیت های خاموش ایران بودند که امام راحل انقلاب را به وسیله آنان به ثمر رساند.

استاد برجسته حوزه، ادامه داد: امام راحل جنگ را به کمک ایشان به فرجام رساندند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری بر این مساله تمرکز داشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، ظرفیت بزرگ جوانان را به صحنه آوردند، ادامه داد: دشمن هم به صورت دقیق راهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب را تشخیص داد و تلاش می کند آن را خاموش کند یا تغییر دهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: با فعال سازی این ظرفیت، گذر از بحران ها هموار می شود.

وی با اشاره به برخی جملات امام علی(علیه السلام) در منقصت برخی از زنان گفت: این نشان می دهد که در آن مقطع زمانی جریان نفاق می توانست از زنان بهره ببرد، امروز هم دشمن تلاش می کند از این طریق فرصت ها را از انقلاب بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، با اشاره به ایجاد ظرفیت حضور بانوان حوزوی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها اضافه کرد: این نشان می دهد انقلاب روز به روز بیشتر از این فرصت استفاده می کند.

وی سرمایه گذاری دشمن بر مساله زنان را نشانه قوی شدن جمهوری اسلامی دانست و گفت: پیروز این میدان موفق خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، این نهاد را فرصت بی بدیل انقلاب اسلامی برای زنان کشور دانست و گفت: حضور آیت الله صفایی بوشهری از اتفاقات مبارک استان بوشهر است و ایشان زمینه حداکثری را برای رشد حوزه های علمیه فراهم کرده اند.

وی فراهم کردن ایجاد سطح سه و چهار تحصیلات حوزوی در استان بوشهر و ظرفیت حضور بانوان در سطوح عالی و تخصصی را خواستار شد و اضافه کرد: شاخص های امیدبخشی در مورد ظرفیت حوزه های علمیه خواهران وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، گسترش رشته های سطح عالی و تخصصی را زمینه ایجاد فرصت های اثربخش تر دانست و گفت: پیچیده شدن مسائل مختلف ممکن است حتی دستگاه های بین المللی را به مسیر غلط بکشاند، از این رو ورود تخصصی به مسائل ضروری است.

ارسال نظرات