۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۵۹۱۷

تجدید پیمان مدیران حوزه‌های علمیه خواهران با آرمان‌های امام راحل

تجدید پیمان مدیران حوزه‌های علمیه خواهران با آرمان‌های امام راحل
مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در استان‌ها در پایان اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در استان‌ها با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که در پایان اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه بانوان از دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران صدقه جاریه امام راحل است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امام راحل از حوزه‌های علمیه برخاستند، بر حوزه‌ها تکیه کردند و برای اعتلای حوزه‌ها تدبیر کردند، ادامه داد: ایشان به خصوص نسبت به ایجاد فرصت ورود زنان این مرز و بوم به امر طلبگی و دانشوری در حوزه‌های علمیه اهتمام ورزیدند و جامعه الزهرا(س) را تشکیل دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امام خمینی مکررا از جایگاه زنان در امر تعلیم و تربیت یاد کردند، افزود: این نگاه بلند حضرت امام بعد از ایشان از طرف خلف صالحشان ادامه یافت و فرصت‌های عزیزی در اختیار ما گذاشت.

وی با اشاره به توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در مناطق مختلف و در سطوح تحصیلی گوناگون، گفت: به برکت همین تدبیر بخش زیادی از دوره‌ها یا مراکز آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به وسیله خواهران اداره می‌شود و تالیفات و فعالیت‌های پژوهشی فراوانی از سوی بانوان طلبه تولید می‌شود؛‌ این صدقه جاریه امام راحل است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور اظهار امیدواری کرد که این سنت حسنه به عنوان شجره طیبه اثرگذار در افق ملی و فراملی نقش‌آفرینی کند و به زودی طلبه‌ها در ابعاد مختلف در متن تحولات زنان ایران و جهان قرار گیرند.

وی گفت: ما به حرم امام راحل آماده‌ایم تا از ایشان بخواهیم که دعا کنند و این شجره طیبه کماکان به حرکت بانشاط خود ادامه دهد و به عزم و توان ما به عنوان خادمان این دستگاه توفیق مرحمت فرماید که بتوانیم با سرعت هرچه بیشتر آرزوی بزرگ ایشان را محقق کنیم.

ارسال نظرات