۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۹۵۸۵۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

حوزه های علمیه خواهران از نقاط مهم تحقق دختر تراز انقلاب هستند

حوزه های علمیه خواهران از نقاط مهم تحقق دختر تراز انقلاب هستند
تهران ـ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری حوزه های علمیه خواهران را از نقاط مهم تحقق دختر تراز انقلاب دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری یکشنبه 30 آبان در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران موضوع کار این نهاد را در آینده نظام اسلامی موضوعی اساسی دانست و گفت: ماموریت حوزه های علمیه برای آینده نظام اسلامی حیاتی است.

وی با اشاره به تدوین الگوی تعالی دختران در انجمن های اسلامی دانش آموزی افزود: این الگو با استفاده از آیات و روایات مربوط به دختران تهیه شده است و نشان می دهد بسیاری از آیات و سیره نبوی کمتر مورد توجه بوده است، تدوین این الگو نشان داد ما باید نگاه خود را در این حیطه باید تغییر دهیم.

وی ترجیح میدانی مسائل زن و خانواده در رویارویی تمدنی با غرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مولفه های مهم ما در پیروزی یا شکست این است که نسبت به دختران و بانوان چه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان ینکه سرمایه گذاری قوی در مولفه های پیش برنده تمدنی ضروری است، گفت: در مسیر پیش رو باید به سمتی برویم که جریان امامت جمعه در بهترین وضع مستقر شود چرا که این نهاد وضعیت پیش برندگی دارد و اگر شیرازه امامت جمعه را به نحو مناسبی نبندیم توفیقی در هیچ بخشی نخواهیم داشت.

وی رسمیت بخشی و فخامت جایگاه امامت جمعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است این نهاد جایگاهی فرادست همه نهادهای دینی مناطق مختلف وجود داشته باشد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از پیشنهادات مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران به منظور تقویت جایگاه و اثربخشی این نهاد استقبال کرد.

وی همچنین خواستار نقش آفرینی بیشتر بانوان طلبه در امر برپایی نماز جمعه شهرها و ارائه پیشنهادات به منظور بهبود امور شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت رسمیت بخشیدن بیشتر به حوزه های علمیه خواهران از سوی ائمه جمعه گفت: در این صورت بخش زیادی از نگرانی های امام و رهبری برای اصلاح امور فرهنگی برطرف می شود.

وی با اشاره به مساله های فراروی جامعه که به حوزه های علمیه خواهران مربوط می شود، اضافه کرد: در مسائلی از قبیل گسترش طلاق، تقلیل ازدواج، فسادهای اخلاق جنسی خارج از خانواده و آسیب های فرزندان ناشی از فضای مجازی اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم، بعید است بسیاری از معضلات به آسانی حل شود.

وی افزود: هیچ چیز مانند انگیزه های دینی فرهنگ مردم را حفظ نمی کند و اگر حوزه دین از تاثیرگذاری مردم برکنار شود مردم از حوادث به سلامت نخواهند گذشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به ضرورت تخصصی سازی فعالیت های حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: مزیت قطعی تخصصی حوزه های علمیه خواهران قدرت ورود به عرصه خانواده است، به گونه ای که بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده اند برخی مسائل را زنان بهتر می فهمند.

وی از رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خواست تا زمینه های فراهم شدن این نگاه را در میان ائمه جمعه نیز فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: حوزه های علمیه خواهران فرزند انقلاب هستند و شایسته است با کمک ائمه جمعه زمینه های حضور اجتماعی طلاب فراهم شود چرا که موثرترین جریان توسعه نفوذ طلاب در جامعه ائمه جمعه هستند. بانوان طلبه نیز هر اندازه احساس وجاهت اجتماعی کنند با انگیزه و توان بیشتری نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به کمک های دولتی به حوزه های علمیه گفت: حمایت های دولت به گونه ای نباشد که ماندگاری حوزه وابسته به این حمایت ها شود، بهترین حمایت دولت کمک به استقلال مالی حوزه است.

ارسال نظرات