۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۹۷۲۹۷
عضو ارشد جنبش حماس:

مواضع آمریکا در قبال فلسطین شفاف نیست/ به مقاومت پایبندیم

مواضع آمریکا در قبال فلسطین شفاف نیست/ به مقاومت پایبندیم
ابومرزوق با بیان اینکه مواضع آمریکا در قبال مسئله فلسطین شفاف نیست، بر پایبندی این جنبش و همه گروه‌های فلسطینی به مقاومت و احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: حماس از طرح پیشنهادی عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر برای برگزاری نشست مشترک گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند و این کشور همیشه از مسئله فلسطین حمایت کرده است.

وی ادامه داد: طرح‌های پیشنهادی رئیس جمهور الجزایر درباره مسئله فلسطین، مورد استقبال حماس و گره‌های فلسطینی قرار گرفته است و حماس به دعوت تبون پاسخ مثبت خواهد داد. حماس تا کنون هیچ فراخوان دعوت به سازش داخلی را از جانب هر طرفی بوده باشد، رد نکرده و این موضع ثابت ما است. ما با هر موضعی که به سازش داخلی دعوت کند موافقیم و در گذشته در موارد متعدد این را ثابت کرده‌ایم.

این عضو ارشد حماس افزود: حماس هرگز از حق مشروع خود برای مقاومت کوتاه نخواهد آمد و ما پیشتر اعلام کرده‌ایم مخالف حل و فصل سیاسی صرف با هدف نابودی مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و هماهنگی امنیتی با این رژیم هستیم و پایبندی به این مواضع در همه مذاکرات و دیدارهای ما واضح بوده است. مصلحت و حقوق ثابت ملت فلسطین در رأس اولویت‌های ما قرار دارد.

ابومرزوق با بیان اینکه رویکرد آمریکا در قبال مسئله فلسطین غیر شفاف است، تأکید کرد: اگر نیت واقعی برای برگزاری انتخابات داخلی مطرح باشد، ما آماده حرکت در این مسیر هستیم. ما با طرف مصری درباره دیدگاه‌های خود برای خروج از بحران فعلی گروه‌های فلسطینی رایزنی کرده‌ایم و آنها نیز نظرات ما را به محمود عباس منتقل کرده‌اند. به نظر ما سازش داخلی اساساً یک مسئله فلسطینی است و قصد و نیت میانجیگران نیز در این خصوص خیر است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر از توافق اسلو خارج شده ولی تشکیلات خودگردان همچنان به آن پایبند است. در سایه این تحولات، مسئله فلسطین در حال حاضر به مرحله نامطلوبی رسیده است.

موسی ابومرزوق در پایان این مصاحبه تلفنی گفت: ما از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و به آن پایبند خواهیم بود. امیدواریم محمود عباس نیز مواضع مردمی اتخاذ کند و بتواند رضایت ملت فلسطین را جلب کند.

قابل ذکر است رئیس جمهور الجزایر روز گذشته در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پیشنهاد خود به محمود عباس برای برگزاری نشست مشترک گروه‌های فلسطینی قبل از نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر خبر داد./۹۸۸/

ارسال نظرات