۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۹۷۳۲۴
آیت الله جوادی آملی:

جلوی ورود بیگانه و نفوذ به حوزه را بگیریم

جلوی ورود بیگانه و نفوذ به حوزه را بگیریم
حضرت آیت الله جوادی با اشاره به جایگاه روحانیت در ارتقای معنوی جامعه گفت: از موارد ضروری حفظ و صیانت از یکدستی جامعه روحانیت و جلوگیری از نفوذ در این قشر است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رییس مرکز خدمات با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد، در این دیدار، حجج اسلام ستوده مدیرکل مرکز خدمات استان قم و جعفریانی معاون سرمایه انسانی و مالی مرکز خدمات حضور داشتند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این نشست ضمن خیر مقدم به رئیس مرکز خدمات و با بیان اینکه خدمات شما خوب و قابل تقدیر است، گفت: از خداوند می‌خواهم که خدماتی که تاکنون ارائه شده است به احسن وجه بپذیرد و توفیق ارائه خدمات برتر و بهتر را به همه شما مرحمت بفرماید.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسانی افراد و حیثیت آنها در خدمت رسانی مهم‌ترین مسئله است، سیره حضرت امیرالمؤمنین در رفع مشکلات مردم را یادآور شد و افزود: نباید منتظر مراجعه و عرض حاجت از سوی جامعه هدف باشیم، بلکه باید با اشراف به مسائل موجود برای رفع آنها تلاش کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه به جایگاه و میزان بالای تأثیرگذاری روحانیت در ارتقای سطح فرهنگی – معنوی جامعه اشاره کرده و گفت: یکی از موارد ضروری، حفظ و صیانت از یکدستی جامعه روحانیت و جلوگیری از نفوذ در این قشر است.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: همه ما و مخصوصاً شما بزرگواران وظیفه مهمی داریم و اینکه نگذاریم بیگانه وارد روحانیت شود، روحانیت یک دست است و اگر انقلابی شد برای این یک دستی بود. باید مواظب باشیم در این لباس کسی بیاید که شاگرد امام صادق(ع) است.

وی اظهار داشت: در همه کشورها حتی کشورهای کفار حمایت از فقرا انجام می‌شود ولی ما در حمایت از فقرا باید مانند علی(ع) باشیم همانطور که فرمودند اگر فقر را ببینم گردن فقر را می‌زنم و نمی‌فرمودند که به فقیر کمک می‌کنم.

وی ادامه داد: امداد به فقرا کار عقلی و علمی نیست بلکه کاری عاطفی است و برای از بین بردن فقر باید کار عقلی و علمی انجام داد و آن عبارت است از ایجاد اشتغال و تولید و لذا شما در مرکز خدمات باید منابع درآمد پایدار داشته باشید.

وی به اهمیت رسالت روحانیت اشاره کرد و گفت: فتح خیبر یک حیات تازه‌ای به امت اسلامی داد و پیامبر(ص) بسیار خوشحال شدند، در روز فتح خیبر وجود مبارک جعفر بن ابیطالب پس از مهاجرت به حبشه وارد مدینه شد و پیامبر(ص) که ایشان را دیدند فرمودند که امروز دو حادثه خوب پیش آمد که نمی‌دانم برای کدامیک خوشحال شوم به قدوم جعفر یا فتح خیبر که نشان می‌دهد یک روحانی می تواند کار فتح خیبر را انجام دهد.

وی ادامه داد: جعفر بن ابیطالب 13 سال در خارج مدینه اسلام را تبلیغ و مسلمانان را نجات داده بود که به اندازه فتح خیبر ارزش داشته است.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: ما به چنین آخوندهایی نیاز داریم و این حرمت علم است که 13 سال در منطقه مسیحی نشین باشد و اسلام را تبلیغ کند. چرا ما نباید این‌گونه باشیم و راه جعفر بن ابی‌طالب را ادامه دهیم و این راهی است که می‌توانیم طی کنیم.

وی در پایان با بیان مضمون دعای «اللهم انی اسئلک ... ان تجعلنی ممن تنتصر به لدینک و لا تستبدل بی غیری» جلو افتادن و پیشی گرفتن در کار خیر را پسندیده دانست و گفت: در کار خیر که خدمت به روحانیت از مصادیق آن است، نباید متوقف بر وظائف محوله بود.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات به برنامه‌های جدید این مرکز ازجمله طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: رویکرد مرکز خدمات در دوره جدید ارتقای کیفی و کمی خدمات و نخبه پروری و حمایت مسئولانه از جامعه هدف است.

رییس مرکز خدمات در ادامه با بیان اینکه به دنبال ایجاد تحول در خدمت رسانی به طلاب و روحانیون معزز هستیم، بهره‌مندی از سرمایه عظیم فکری و توصیه‌های بزرگان و نخبگان حوزه را در این مسیر راهگشا دانست.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، فرهنگی ویژه خانواده‌ها، معیشت ارائه کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
تاکید مراجع به صیانت حوزه از نفوذ قبلا هم سابقه داشته.
رسا در این باره مفصل ورود کند.
1
0
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
سخن متین و بجائی بود.
1
0
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
آنتی تز انقلاب از قم و نزدیکان انقلابی نما در میآید.
1
0