۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۷۴۱۴
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

رفتار امروز ما شخصیت آینده فرزندانمان را می سازد

رفتار امروز ما شخصیت آینده فرزندانمان را می سازد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: فرزندان در مقابل اخلاقیات خوب یا بد ما همه چیز را یاد گرفته و همان را اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم اهداء بیست فقره جهیزیه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدروح الله زمانی موسوی، امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام زمانی موسوی در این مراسم ضمن تبریک زندگی مشترک به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد با اشاره به این سنت پیامبر اکرم(ص) گفت: اهداف تشکیل زندگی مشترک را نباید فراموش کرد، زن و مرد از دو دنیای مختلف بهم پیوستن که زندگی مشترک را شروع کنند، زن و مرد روحیات خاصی دارند و با همه تفاوتها از دو  دنیای خاص برای زن و مرد درکنار هم قرار می گیرند.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه تصریح کرد: باید با خود تصمیم بگیریم تفاوت اخلاقی را با شرایطی که در آن تربیت شده کنارگذاشته منیت ها را کنارگذاشته و ما شویم و زندگی مشترک را با آرامش تشکیل دهیم.

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: در روایت آمده است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «مردی که به همسر خود ابراز علاقه و دوست داشتن کند این دوست داشتن تا قیامت در قلب آن زن خواهد ماند».

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: زن باید در شرایط سخت اوضاع خانواده را مدیریت کند و مرد هم در جاهای دیگر زندگی خود را کنترل کند، زن و مرد باید بدانند آسایش و آرامش در مادیات نیست و باید مکمل همدیگر باشند و از آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند، دوری کنند.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در پایان خاطرنشان کرد: حواسمان باشد رفتاری که ما با فرزندانمان داشته باشیم، فرزندانمان همان رفتار را یاد گرفته و در آینده به ما تحویل می‌دهند، فرزندان در مقابل اخلاقیات خوب یا بد ما همه چیز را یاد گرفته و همان را اجرا می‌کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات