۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۹۷۵۰۰
حجت الاسلام ملکی تشریح کرد؛

جزئیات و اهداف کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی + فیلم

جزئیات و اهداف کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی + فیلم
دبیر کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی طی نشستی خبری به ارائه جزئیات و اهداف این کنگره جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حجت ملکی عصر امروز در نخستین کنفرانس خبری دبیر کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی که در مؤسسه آیین معنویت برگزار شد، با اشاره به رویکردهای این مؤسسه گفت: «معرفی علمی و عملی مفاخر و مشاهیر»، «احیای آثار و تراث بزرگان»، «مسائل مستحدثه» و «نقد عرفان های انحرافی و بیان عرفان اصیل و ناب اسلامی» از جمله رویکردهای ما در این مؤسسه است.

وی آثار مکتوب و پژوهشی مؤسسه آیین معنویت در خصوص عرفان اسلامی و نقد عرفان های انحرافی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در زمینه های آموزشی نیز دوره های بسیاری را برای ارتقای آگاهی اساتید و طلاب برگزار کرده ایم که بحمدالله مؤثر واقع شده است.

حجت الاسلام ملکی از تهیه 7 هزار صفحه مطلب درباره نقد عرفان های کاذب از سوی مؤسسه آیین معنویت خبر داد و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص تهیه و ساخت فیلم حضرت خدیجه(س)، تأکید کرد: زندگی بزرگان و مفاخر را نمی توان تنها با نوشتن برای جامعه تبیین کرد، از این رو طبق فرمایشات رهبر انقلاب سعی داریم در قالب هنر دست به معرفی آنها بزنیم.

وی از برگزاری کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی در آذرماه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: 16 آذرماه سال آینده هشتادمین سالگرد ارتحال این عالم بزرگوار است و ما قصد داریم برای ایشان کارهای عمده ای را انجام دهیم؛ ما متأسفانه نسبت به مفاخر خود به ویژه افرادی که در عرصه های مختلف اثرگذار بوده اند کمتر دقت کرده ایم.

دبیر کنگره جهانی حضرت آیت الله آقا ضیاءالدین عراقی، ملا فتحعلی سلطان آبادی و آقا نورالدین عراقی را نیز از جمله مفاخر استان مرکزی قلمداد کرد و ابراز داشت: آقا نورالدین عراقی کسی بوده است که تفسیر را بر مبنای عقلانیت نوشته، اما متأسفانه هنوز نسبت به ایشان شناخت کاملی نداریم.

وی تعابیر امام راحل و رهبر انقلاب در خصوص حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز متأسفانه در حوزه هم شناخت کاملی نسبت به ایشان وجود ندارد.

حجت الاسلام ملکی محورهای کنگره جهانی حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تهیه و تدوین موسوعه آثار حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی، بررسی افکار فقهی و اصولی ایشان، نقش ایشان در مشروطیت و مواردی از این دست از جمله محورهای این کنگره جهانی است.

وی اضافه کرد: ما در پی آن هستیم که با کمترین هزینه کل آثار حضرت آیت الله ضیاءالدین عراقی را احیا کنیم و مبانی فقهی، اصولی و افکار ایشان را در کف جامعه علمی پیاده سازیم.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات