۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۶۹۷۵۶۱
استاندار لرستان:

لرستان با وجود ظرفیت های بالقوه، فقیر است

لرستان با وجود ظرفیت های بالقوه، فقیر است
لرستان - زیویار با بیان اینکه استان لرستان با وجود ظرفیت های بالقوه فقیر است، گفت: علت آن ضعف در مدیریت ها و عدم بهره برداری صحیح از منابع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، فرهاد زیویار، امشب در شورای اداری استان لرستان با گرامیداشت روز پرستار گفت: استان لرستان ظرفیت های بالقوه ای چون آب، خاک و ها بسیار است، اما کشاورزی، دامپروی  حدود 30 تا 40 سال عقب است .

استاندار لرستان به بی مهری ها نسبت به صنعت لرستان اشاره کرد و افزود: راکد ماندن و تعطیلی صنایع به علت واگذاری های نامناسب و ناکارآمدی در مدیریت ها است.

وی خاطرنشان کرد: در لرستان متاسفانه  میلیون ها متر مکعب روان آب استان لرستان به دلیل نبود سد آب هد رفت می شود و بهره برداری از سرمایه های خدادادی ضعیف است.

زیویار عنوان داشت: از مجموع اراضی کشاورزی لرستان77 درصد اراضی کشاورزی لرستان دیم است و 23 درصد آبی کشت می شود که اگر روان آب ها ذخیره نشود، کشاورزی لرستان و سرمایه های آبی و خاکی استان هدر می رود.

وی به اهمیت اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری لرستان اشاره و بیان کرد: رفع نقص از صنایع موجود و راه اندازی صنایع تکمیلی می تواند درفرآیندی حداکثر دو ساله چندین هزار شغل را ایجاد خواهد کرد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات