۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۵۶۲
رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت فرصتی برای کمک به اشتغال و اقتصاد لرستان است

ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت فرصتی برای کمک به اشتغال و اقتصاد لرستان است
لرستان - حجت الاسلام مبلغی بر ضرورت ثبت جهانی دره شیرز تأکید کرد و گفت: ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت فرصتی برای کمک به اشتغال و اقتصاد لرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، شب گذشته در شورای اداری لرستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت:  سد معشوره مطالبه اصلی و عمومی مردم کوهدشت و رومشکان است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان سد معشوره به نماد یک زیرساخت مهم تبدیل شده است، افزود: امروز دولت با تکمیل این طرح به مطالبه مردم توجه کرده و نشان دهنده تعامل خوب بین دولت و استان لرستان است.

وی با بیان اینکه با دستور آغاز سد معشوره بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است، ادامه داد: درخواست مهم مردم پس از صدور دستور آغاز کار این است که حجم سد و تخصیص آب کم نباشد.

نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: : ایجاد راه کربلا برای عبور بهتر گروه های عازم به کربلا در این استان از دیگر مسائل مهم لرستان است.

ضرورت ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت

وی افزود: دره شیرز در شهرستان کوهدشت دره اثر طبیعی کم نظیری است که اگر ثبت جهانی شود در ویترین گردشگری جهانی قرار می گیرد و از نظر گردشگری در لرستان  می تواند در زمینه اقتصاد و اشتغال استان کمک کند.

حجت الاسلام مبلغی بر ضرورت انتقال آب به دشت های رومشکان تأکید کرد و گفت: دشت های رومشکان در جوار دو رودخانه سیمره و کشکان تشنه است و از نظر مردم این شهرستان و استان قابل قبول نیست و برای رفع تشنگی دشت رومشکان باید در حوزه مدیریت آب دو رودخانه سیمره و کشکان بازنگری شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات