۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۹۷۵۶۶
رئیس جمهور:

مدیریت ظرفیت ها برای رفع مشکلات لرستان ضروری است

مدیریت ظرفیت ها برای رفع مشکلات لرستان ضروری است
آیت الله رئیسی با تأکید بر ضرورت همدلی در راستای کمک به رفع مشکلات لرستان، گفت: در این راستا باید ظرفیت ها به خوبی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شب گذشته در جلسه شورای اداری لرستان گرامیداشت یاد وخاطر 6 هزار و 300 شهید استان لرستان وتبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: مردم ولایتمدار لرستان همواره پشتیبان نظام مقدس اسلامی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به ارتحال مرحوم آیت الله صادقی افزود: مردم لرستان از آیت الله صادقی خاطره های بسیار خوشی دارند.

وی با تأکید بر ضرورت همدلی برای رفع مشکلات لرستان عنوان کرد: برای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت ها نیازمند مدیریت صحیح ظرفیت ها هستیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام لرستان براساس اولویت بندی تکمیل می شود، خاطرنشان کرد:  حدود 50 سال پروژه نیمه تمام در استان لرستان وجود دارد که : تعیین اولویت مهم ترین گام در تکمیل طرح ها است.

وی عنوان داشت: تکمیل صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل استان نقش مهمی در رشد و توسعه استان و بهبود وضعیت اشتغال دارد.

هر کاری که منجر به اشتغال شود مورد حمایت قرار گیرد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای رفع این مشکل باید هرکاری که منجر به اشتغال می شود، مورد حمایت قرار گیرد، گفت: اشتغال مساله اولویت دار لرستان است و ظرفیت همه نهادها و دستگاه ها برای رفع این مشکل باید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: ایجاد شغل در استان و تقویت روحیه امید در دل جوانان نیازمند همراهی همه ارگان ها و دستگاه هاست.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه باید اشتغال آبرومند برای بانوان کارگر دلفان ایجاد شود، گفت: مساله بانوان کاگر شهرستان دلفان باید در اولویت قرار گیرد و مشاغل آبرومند برای این بانوان که ظرفیت کار دارند ایجاد شود.

تقویت اقتصاد روستاها ضروری است

رئیس جمهور بر ضرورت توسعه خدمات روستا محور در راستای تقویت اقتصاد در روستاها تأکید کرد و گفت: این مهم لازمه جلوگیری از مهاجرت روستاییان است، باید روستاها تبدیل به کارخانه های بزرگ تولیدی شوند.

آزاد سازی قلعه فلک الافلاک

وی به آزادسازی قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و بیان داشت: سپاه استان لرستان برای آزاد سازی این قلعه همت جدی دارند و برای تکمیل این طرح اعتبار لازم از سوی دولت تامین می شود.

آیت الله رئیسی در پایان تأکید کرد: مشکلات استان لرستان باید به دست توانای مدیران استان در راستای رفع مشکلات مردم لرستان برنامه ریزی و اقدام شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات