۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۶۹۷۵۶۷
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

فعالیت فرهنگی در استان با پیوست اجتماعی دنبال می شود

فعالیت فرهنگی در استان با پیوست اجتماعی دنبال می شود
خراسان جنوبی - حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه به دنبال ارتقای سطح مساجد در کشور هستیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی ما در استان با پیوست اجتماعی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در جمع طلاب و فضلای قائنی مقیم قم ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت زینب کبری سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: علم حضرت زینب علم الهی است؛ چراکه به گفته امام سجاد علیه السلام که خطاب به ایشان فرمودند؛ انت عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه.

وی با بیان این که حضرت زینب(سلام الله علیها) در سخت ترین شرایط در اوج ولایت مداری قرار داشتند، اظهار داشت: ولایت‌مداری حضرت زینب(سلام الله علیها) فوق العاده بی نظیر بوده در اوج اعلی به منصه ظهور رسید؛ چراکه این شخصیت والا مقام در دامن مادری رشد کرده که به امام زمان خودش عرضه می‌دارد: «روحی لروحک الفدا و نفسی لنفسک الوقاع».

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: اندیشه ناب حضرت زینب(س) راهگشا و چراغ هدایت انسان‌هاست، چراکه کربلا در کربلا می‌ماند، اگر زینب نبود؛ ولایت‌مداری ایشان نگذاشت تا نهضت عاشورا را خاموش کنند. امام معصوم تعابیر والایی نسبت به شخصیت والای حضرت زینب(س) داشته و علم ایشان را علم لدنی بر می‌شمرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: حضرت زینب(س) در دامن بزرگترین معلمان هستی رشد یافته است؛ زینب کبری(سلام الله علیها) در اوج مصیبت دنیوی با معرفتی الهی در برابر یزیدیان می‌فرمایند، در کربلا چیزی جز زیبایی ندیده‌ام.

حجت الاسلام رضایی در ادامه به تشریح ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) تلاش نمودند تا خودش را الگوی مردم و جامعه خودش قرار دهد؛ این همان مسئله‌ای است که ما هم باید به دنبال آن باشیم.

وی با تاکید بر این که رسیدن به هدف مطلوب کار بسیار سنگینی است ولی نباید از تلاش حتی برای لحظه ای در هدایت مردم غافل شویم، یادآور شد: ظرفبت‌های خوبی در منطقه شکل گرفته است؛ به گونه‌ای که در ماه‌های محرم و رمضان، 16 کارگروه در استان فعال می‌شود که اعزام مبلغ تنها یکی از این کارگروه‌هاست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان این که تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در استان با پیوست اجتماعی دنبال می‌شود، اظهارداشت: برآنیم تا مساجد از حالت نمازخانه صرف خارج شده و به مسجد تراز اسلام و انقلاب تبدیل شوند.

وی بحث جمعیت و فرزندآوری را از مباحث مهم سازمان تبلیغات استان خراسان جنوبی دانست و با بیان این که در راستای پاسخ به شبهات روز جامعه تولیدات خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: فارغ از اعزام ایام تبلیغی، اعزام‌ های موردی و مقطعی در ایام خاص به روستاها و مناطق دور افتاده داشته‌ایم.

حجت الاسلام رضایی در بخش پایانی سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات طلاب و فضلای شهرستان قاین و زیرکوه، گزارشی از 54 ماوریت سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرد.

ارسال نظرات