۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۸۲۸
امام‌جمعه زیرکوه:

اشعار مداحان و ذاکران باید مناسب شأن اهل‌بیت باشد

اشعار مداحان و ذاکران باید مناسب شأن اهل‌بیت باشد
خراسان جنوبی – حجت‌الاسلام مرتضایی نیا با تأکید بر قرائت اشعار دارای معیارهای عزاداری در تراز اسلام و نظام دینی، گفت: اشعار مداحان و ذاکران باید مناسب شأن اهل‌بیت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا، امام‌جمعه زیرکوه، امروز در نخستین نشست مجمع الذاکرین شهرستان زیرکوه که با حضور اعضای آن در دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) شهرستان زیرکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تشکیل مجمع الذاکرین شهرستان زیرکوه ابتکار مناسبی است که باعث بالا رفتن نقش مثبت مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) می‌شود.

وی افزود: ازاین‌رو انتظار می‌رود کانون و بسیج مداحان و اداره تبلیغات اسلامی این اقدام شایسته را پیگیری کرده و زمینه‌های ارتقای آن را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا در ادامه در توصیه‌هایی خطاب به اعضای مجمع، گفت: در جلسات از مداحان متنوع استفاده شود و مداحان را رتبه‌بندی کنید تا در جلسات درخور از آن‌ها استفاده شود.

وی خطاب به مداحان نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود مداحان اشعار و مراثی مناسب را حفظ کرده و بر اشعار مسلط باشند تا بتوانند رسالت خود را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا با تأکید بر قرائت اشعار دارای معیارهای عزاداری در تراز اسلام و نظام دینی، گفت: اشعار مداحان و ذاکران باید مناسب شأن اهل‌بیت(ع) باشد.

محمدتقی جوانشیر، رییس کانون مداحان شهرستان زیرکوه، نیز در این نشست گفت: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان دو بازوی توانمند اداره تبلیغات هستند که با کمک هم می‌توانند فعالیت‌های مهمی انجام دهند.

وی هدف از تشکیل مجمع را شناسایی، حفظ انسجام، آموزش و ساماندهی فعالیت‌های مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) در شهرستان با توجه به اوضاع و جنگ نرم دشمن، عنوان کرد.

رییس کانون مداحان شهرستان زیرکوه افزود: جلسات مداحان در جامعه مانند کلاس‌های دانشگاه برای مردم عادی است که در آن فضائل اهل‌بیت (ع) برای مردم بیان می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست به سه نفر از شرکت‌کنندگان به‌قیدقرعه از طرف امام‌جمعه شهرستان هدایایی اهدا شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات