۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۱۸۱۲
رییس تبلیغات اسلامی زیرکوه خبر داد؛

اجرای پویش «من حسینی‌ام» در زیرکوه

اجرای پویش «من حسینی‌ام» در زیرکوه
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: در ماه محرم متفاوت امسال با توجه به شرایط کرونایی، اجرای پویش «من حسینی‌ام» از سوی نهاد تبلیغات اسلامی زیرکوه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد اسماعیلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ شهرستان، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه محرم امسال، اظهار کرد: در شرایطی که اجرای آیین‌های حسینی با محدودیت مواجه است، پویش «من حسینی‌ام» توسط اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: در قالب پویش «من حسینی‌ام» این اداره با تشویق مردم جهت سیاه‌پوش کردن سر درب منازل و مغازه‌های خود با تهیه پارچه‌هایی مشکی‌رنگ اقدام به ترویج مضامین عاشورایی کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: این پارچه نوشته‌ها توسط خیرین به تعداد لازم تهیه و به‌طور رایگان در اختیار مردم و تعدادی از هیئات قرار گرفت تا در طول ایام ماه‌های محرم و صفر نصب شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه ادامه داد: اجرای طرح کلیشه نویسی خودروهای سواری، پخش و انتشار آثار هنری و مداحی ویژه ماه محرم از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه در این پویش است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فلسفه قیام اباعبدالله (ع) پرداخت و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام مبعوث شده و دنیای جدید ساخت و حکومت در این دنیا، غیر از حکومت دنیای طاغوت بود.

وی ادامه داد: اما اگر چنانچه این جامعه از خط خارج شد و این جامعه را قدرتمندان، ستمگران و منافقان از محتوایش خالی کردند و یا شکلش را عوض کردند، تکلیف چیست؟ باید چه‌کار کرد؟

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه این هم یک حکم از احکام الهی است، افزود: اگر بنیان‌گذار اسلام بیاید و همه احکام الهی را بیان کند ولی این یک حکم را بیان نکند، کار ناقصی کرده، پس پیغمبر این حکم را بیان کرده بود و برای مسلمان‌ها گفته بود که اگر زمانی نظام اسلامی از خط اسلام خارج بشود، این جهتِ حرکتی که جامعه اسلامی دارد، تغییر پیدا کند، در مقابل این انحراف چه عملی باید انجام داد.

وی ادامه داد: این را پیغمبر گفته بود اما خود پیغمبر به این حکم عمل نکرده بود، چون امکان نداشت پیغمبر عمل کند؛ زیرا در زمان ایشان، این انحراف رخ نمی‌داد تا پیغمبر زنده بود و سر کار بود که انحرافی پیش نمی‌آمد تا عمل کند و این باید در زمان جانشینان پیغمبر باشد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: اگر جانشینان رسول اکرم در وضعیتی قرار گرفتند که جامعه اسلامی دچار انحراف شده و خطر آن هست که مفاهیم اسلامی به‌کلی عوض بشود در چنین وضعی باید این حکم را انجام بدهند.

وی اظهار کرد: اینکه این جانشین چه کسی باشد فرقی نمی‌کرد، بسته به این بود که آن شرایط خاص در زمان کدام یک از ائمه بعد از پیامبر پیش بیاید که این شرایط در زمان امامت حسین بن علی (ع) به وجود آمد و این فلسفه قیام عاشورا است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات