۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۳۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۷ امامزاده شاخص خراسان جنوبی

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۷ امامزاده شاخص خراسان جنوبی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام بخشی پور گفت: در محرم امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۷ امامزاده شاخص این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم محرم، از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 17 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: در اجرای این طرح 13 روحانی و مبلغ در امامزادگان شاخص استان مستقر شده و ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی را اجرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام بخشی پور با اشاره به فعالیت روحانیان مبلغ درزمینهٔ تولید و انتشار محتوای مرتبط با ایام عزاداری محرم در فضای مجازی، اضافه کرد: افزون بر این نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نسبت به فضاسازی و نصب و توزیع پرچم عزا نیز اهتمام داشته است.

وی تصریح کرد: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص مناطق سفید از نظر شیوع کرونا و کم‌خطر برپا می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام بخشی پور علاوه بر این همایش رهروان زینبی نیز در دوازدهم محرم در بقاع متبرکه مناطق سفید و کم‌خطر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا هم در فضای باز و غیرمسقف امامزادگان شاخص استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در دهه نخست ماه محرم سخنرانان شاخصی برای سخنرانی در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند دعوت شده‌اند و مراسم عزاداری ماه محرم در این مکان مقدس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در ماه محرم امسال به توجه به شرایط کرونایی اطعام عزاداران حسینی تنها به‌صورت بیرون بر صورت گرفته و توزیع غذای گرم بسته‌بندی‌شده در دستور کار قرار دارد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات